کنگره ملی «ماه غریبستان» در لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4056417
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۹

کنگره ملی «ماه غریبستان» در لرستان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری کنگره ملی، فرهنگی و هنری «ماه غریبستان» در این استان خبر داد.

کنگره ملی «ماه غریبستان» در لرستان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا نیازی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، 21 اردیبهشت‌ماه در آیین رونمایی از پوستر کنگره ملی «ماه غریبستان»، گفت: این کنگره در بخش‌های ادبی شامل شعر آیینی، بومی، نو و کلاسیک، داستان‌های کوتاه، قصه‌گویی و قطعات ادبی،  در بخش هنری شامل کلیپ‌ها، نماهنگ‌ها، انیمیشن، سرود، نگارگری، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، انیمیشن، خوشنویسی  و در بخش علمی و پژوهشی، بخش یادداشتت‌های مطبوعاتی، فضای مجازی و نرم‌افزار‌های چند رسانه‌ای و موبایل محور و نشریات الکترونیک برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از ۲۵ اردیبهشت‌ماه جاری تا ۳۱ مردادماه سال‌ جاری در بخش‌های علمی، پژوهشی، ادبی، هنری و مجازی به دبیرخانه این کنگره واقع در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ارسال کنند.

نیازی افزود: اهتمام به حفظ اصول و ارزش‌های اسلامی به ویژه پاسداری از حریم ولایت، تبیین و بصیرت‌افزایی به جامعه در تداوم سلوک و سیره امام علی(ع)، توسعه و تقویت فرهنگ تدبر در نهج‌البلاغه و تحکیم بنیاد خانواده و جوانان با الگو پذیری از فرهنگ علوی از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است.

اردشیر فلاح کردی، مدیر بنیاد بین‌المللی غدیر لرستان نیز در این جلسه، با اشاره به لزوم تقویت پایه‌های فرهنگ علوی در جامعه، گفت: با تمام توان در برگزاری این رویداد همکاری خواهیم کرد.

منصور احمدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران این رویداد، با تأکید بر لزوم توجه ویژه به آموزه‌های نهج‌البلاغه و سیره امام علی(ع)، گفت: برگزاری این کنگره، فرصتی مناسب برای تبیین و گسترش سیره علوی و پیام غدیر در سطح جامعه است.

وی افزود: سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) باید در قالب رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری تبیین شود تا به فرهنگ عمومی و رفتار غالب در جامعه مبدل گردد.

 

انتهای پیام
captcha