دولت از حوزه رسانه غافل نشود
کد خبر: 4054965
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

دولت از حوزه رسانه غافل نشود

امام جمعه موقت قزوین گفت: در چنین شرایطی وقتی دولت یک تصمیم اقتصادی می‌گیرد نباید از حوزه رسانه غافل شود و در کنار تصمیمات خود اقناع نخبگان و اقناع افکار عمومی را در دستور کار خود داشته باشد.

خضری امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی خضری، امام جمعه موقت قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که جمعه ۱۶ اردیبهشت در مسجدالنبی (ص) شهر قزوین برگزار شد ضمن تبریک ایام عید سعید فطر بیان کرد: ماه مبارک رمضان آغاز تمرین تقواست و کسانی که بعد از ماه مبارک این تمرین را ادامه می‌دهند به یاری خدا موفق می‌شوند سرمایه تقوا را برای خود حفظ کنند.

وی سپس درخصوص گرانی‌های اخیر گفت: امروز گرانی به ویژه در حوزه آرد و نان چالش‌هایی را در جامعه به ویژه فضای مجازی ایجاد کرده است لذا اینجا از فرصت استفاده می‌کنم و هم به دولت انقلابی هم به دلسوزان انقلاب نکاتی را عرض می‌کنم.

خضری تأکید کرد: هماگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در حال حاضر در یک جنگ ترکیبی به سر می‌بریم، جنگی که در آن اتاق اقتصادی دارد، اتاق روانی و امنیتی هم دارد؛ در واقع وقتی می‌گوییم جنگ ترکیبی یعنی دشمن یک ستاد فرماندهی دارد و ما نیز در جبهه حق باید ستاد فرماندهی و قرارگاه جهاد ترکیبی داشته باشیم که نشان‌دهنده اقتدار جبهه حق باشد.

وی بیان کرد: در چنین شرایطی وقتی دولت یک تصمیم اقتصادی می‌گیرد نباید از حوزه رسانه غافل شود و در کنار تصمیمات خود اقناع نخبگان و اقناع افکار عمومی را در دستور کار خود داشته باشد.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر چندین مرتبه درباره موضوع گمان مردم سخن گفته‌اند و به مالک اشتر تأکید کردند که گمان مردم نسبت به حاکمیت اهمیت بسیار دارد؛ این یعنی خیلی مهم است که مردم درباره حاکمیت چگونه فکر می‌کنند.

وی افزود: امام علی (ع) می‌گویند که اگر مردم نسبت به حکومت تو گمان ظلم بردند برای آن‌ها عذر خودت و دلایل تصمیمات خودت را آشکار کن زیرا این کار تو گمان آن‌ها را نسبت به حاکمیت اصلاح می‌کند و این مهربانی تو نسبت به مردم است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سه مدل تصمیم‌گیری در وادی حکمرانی وجود دارد، تصمیم بین خوب و خوب، تصمیمی بین خوب و بد، تصمیم بین بد و بد و هر دولتی در هر شرایطی که باشد این سه مدل تصمیم‌گیری را خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دولت گذشته کاری کرده است که دولت سیزدهم امروز باید ۹۰ درصد تصمیماتش را بین بد و بد دیگر داشته باشد و این همان مین‌گذاری دولت گذشته است.

حجت‌الاسلام خضری اظهار کرد: در چنین شرایطی که تاب‌آوری مردم کم شده و قاچاق آرد ۲۰۰۰ برابر شده دولت باید برای قیمت آرد و گندم که یک محصول استراتژیک محسوب می‌شود، تصمیمی می‌گرفت؛ این تصمیم یا منجر به تورم می‌شد یا خروج سرمایه از کشور را در پی داشت؛ یعنی دولت باید بین ۲ تصمیم بد یکی را انتخاب می‌کرد.

وی افزود: بنابراین گرانی آرد که منجر به تورم شده و اقشار محروم و مستضعف را دچار چالش کرده به این دلیل است که دولت می‌خواهد با دلالی‌های آرد و گندم مقابله کرده و مانع از خروج این سرمایه عظیم از کشور شود.

امام جمعه موقت قزوین گفت: در چنین شرایطی ۲ راهکار وجود دارد اول پیاده‌سازی مدل جهادی اقتصاد مقاومتی در جامعه و دوم بازگشت به مسلخ سازش و تسلیم؛ آن‌ها که امروز بعد از ۸ سال چشمانشان را باز کرده‌اند، تمام تلاششان را به کار گرفته‌اند که دولت را به مسلخ تسلیم و سازش بکشانند.

وی تصریح کرد: در این شرایط دولت باید در مرحله اول با نخبگان جامعه سخن بگوید و اجازه گمان بد به آن‌ها ندهد و در مرحله دوم به قشر محروم و مستضعف جامعه نسبت به کالاهای اساسی اطمینان بدهد.

خطیب نماز جمعه قزوین در ادامه سخنانش تأکید کرد: روی سخن من با دلسوزان انقلابی است، اجازه ندهید ادبیات شما با ادبیات دشمنان یکی شود؛ در قضاوت‌های خود افرادی که با اشرافی‌گری زندگی کردند با آن‌ها که طعم محرومیت را چشیده‌اند با یک چوب نرانید.

وی افزود: همه ما از ابتدای تشکیل دولت می‌دانستیم که دولت نقاط ضعف و قوت دارد؛ نقاط قوت را ببینیم و درباره نقاط ضعف خیرخواهانه و با ادبیات نصحیت‌گونه سخن بگوییم.

این مسئول در پایان گفت: کسی نمی‌خواهد نقاط ضعف دولت را مخفی کند اما باید با خیرخواهی و ادبیات درست و به دور از دشمنی انتقاد کرده و راهکار درست ارائه دهیم؛ بدون اینکه ادبیات‌مان با دشمن یکی شود؛ اینکه بخواهیم خیرخواهانه نقاط ضعف را ببینیم و درباره‌شان انتقاد کنیم و راهکار ارائه دهیم به معنای چشم‌پوشی از نقاط ضعف دولت نیست.

انتهای پیام
captcha