فقدان برنامه‌های فاخر قرآنی در صدا‌و‌سیمای استان مرکزی
کد خبر: 4053889
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

فقدان برنامه‌های فاخر قرآنی در صدا‌و‌سیمای استان مرکزی

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان مرکزی با گلایه از فقدان برنامه‌های فاخر قرآنی در صدا‌و‌سیمای استان، گفت: مؤسسات و تشکل‌های قرآنی آمادگی کامل دارند تا رسانه استانی را همراهی کنند، اما متأسفانه صداوسیما سهمی برای مؤسسات قرآنی قائل نیست.

سیدمحمد خاتمی نژاد، مدیر مؤسسه قرآنی عصر ظهور اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدمحمد خاتمی‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان مرکزی، شامگاه جمعه، 9 اردیبهشت در گردهمایی و تجلیل از قاریان قرآن اراک که به همت اداره تبلیغات اسلامی اراک و فرمانداری این شهرستان که در سالن اجتماعات دانشکده فنی‌ و حرفه‌ای برگزار شد، با گلایه از فقدان برنامه‌های فاخر قرآنی در صدا‌و‌سیمای استان، اظهار کرد: مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان آمادگی کامل دارند تا رسانه استانی را همراهی کنند و برنامه «شهد رمضان» سال گذشته نمونه این فعالیت‌ها است، اما متأسفانه صدا و سیما سهمی برای مؤسسات و  در مجموع جامعه قرآنی قائل نیست.

وی ضرورت احیای شورای توسعه فعالیت قرآنی را خواستار شد، ادامه داد: برگزاری این شورا پس از سال‌ها تعطیلی درخواست جامعه قرآنی است و انتظار می‌رود حداقل یک نماینده از جامعه هدف در این شورا حضور داشته باشد.

خاتمی‌نژاد تأسیس کارگروهی متشکل از نخبگان استان به منظور تعیین سهم فرهنگ قرآنی از آینده استان را مطالبه کرد و افزود: نگاه آینده‌پژوهی داریم و در این عرصه دوستان حرف برای گفتن دارند و امید است این پیشنهاد نیز مورد توجه واقع شود.

وی بیان کرد: تسریع در روند تزریق و اختصاص بودجه‌های فرهنگی نهادهای دولتی در راستای احیا و تأمین هزینه‌کردهای فعالیت‌های قرآنی از دیگر درخواست‌های جامعه قرآنی است و انتظار داریم استاندار به معاونت برنامه‌ریزی دستور بررسی دهد. همچنین می‌توان بسته‌های تکمیلی به مدیران صنعت استان ارائه داد که در این عرصه خلأ جدی وجود دارد.

خاتمی‌نژاد بهره‌مندی از اساتید مجرب قرآنی به منظور راه‌اندازی نهضت انس با قرآن ویژه مدیران ارشد و میانی را متذکر شد و ادامه داد: برگزاری محافل قرآنی مسجد محور، جلسات سنتی قرآن در منازل مورد اهمیت است و لازم می‌دانیم دستگاه‌ها از این سنت‌های حسنه حمایت کنند. همچنین فقدان سیمای قرآنی شهر به ویژه مرکز استان کاملاً مشهود است و لزوم ورود به این عرصه به منظور بهسازی سیما و منظر شهر در راستای تعمیق باورهای دینی مردم احساس می‌شود.

وی ضرورت ورود جامعه قرآنی به هیئت امنای مساجد به منظور چابک‌سازی و رونق بخشیدن به فعالیت قرآنی مساجد را مورد تأکید قرار داد و افزود: درمان موازی‌کاری‌های ملال‌آور در حوزه فعالیت قرآنی مورد توجه است. خوشبختانه فعالیت شورای هماهنگی برنامه‌ریزی و نظارت برفعالیت‌های قرآنی آغاز شده و اتفاقات خوبی نیز افتاده است.

خاتمی‌نژاد در پایان اختصاص بودجه ویژه و پیگیری جدی به منظور تکمیل ساختمان دارالقرآن و مجمع فرهنگی - قرآنی در راستای حل مشکل مؤسسات قرآنی را خواستار شد و افزود: مراکز قرآنی سطح استان بسیار توانمند و فعال هستند، اما 99 درصد آنان مشکل مکان دارند که باید برای رفع این مشکل راهکاری اساسی ارائه داد. همچنین در سراسر شهر و استان سالن‌هایی مجهز با امکانات عالی در حال گرد و خاک خوردن هستند که می‌توانند جهت انجام طرح‌های قرآنی در اختیار جامعه قرآنی قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha