همه دستگاه‌ها در تحقق رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی نقش‌آفرینی کنند
کد خبر: 4049564
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

همه دستگاه‌ها در تحقق رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی نقش‌آفرینی کنند

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: نقش و سهم هر یک از دستگاه‌های استان برای تحقق رشد اقتصادی 8 درصد در سال‌جاری باید تعریف شود.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی روز پنجشنبه، 25 فروردین‌ماه، با حضور در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، ضمن بررسی وضعیت تخصیص اعتبارات پروژه‌های عمرانی و زیربنایی، بر لزوم توجه به خطوط کلی و الزامات نهادی، اجرایی و سیاسی استان در جهت تحقق رشد اقتصادی هدف‌گذاری‌شده را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: همه‌ دستگاه‌های استان باید با تکالیف خود در این ارتباط آشنایی کامل داشته باشند.

وی افزود: به عنوان مثال لازم است شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب و سازمان جهاد کشاورزی استان توافقات بینابینی در ارتباط با طرح‌های موثر در رشد اقتصادی هشت درصدی بخش کشاورزی برقرار کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: به نظر می‌رسد نظام انگیزشی در استان ما به شدت آسیب دیده و عدم پیگیری‌های مستمر دولتی از یک طرف و بی‌انگیزگی بخش خصوصی از طرف دیگر موجب شده است، برخی از پروژه‌‎های بزرگ و تاثیرگذار در توسعه‌ی استان معطل مسائل کوچک بمانند.

وی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را پیشران اصلی حرکت استان به سمت پیشرفت برشمرد و افزود: این سازمان باید با همراهی تنگاتنگ معاونت اقتصادی استانداری، هماهنگی و تعاملات لازم را در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری استان بوجود آورد.

خرّم ادامه داد: روزانه جلسات متعددی در استانداری با فعالان بخش خصوصی در عرصه‌‎های مختلف برگزار می‎شود و به نظر می رسد روی هم رفته امیدواری و انگیزه در سرمایه‌گذاران برای شرکت در طرح‌های توسعه‎ای استان ایجاد شده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این عرصه باید نقش خود را به شکل جدی ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان، گفت: باید دستگاه‌ها برای این سفر کاملاً آماده بوده و برای بهره‌برداری حداکثری از این فرصت در جهت جذب اعتبارات و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اقدام کنند.

وی اضافه کرد: اولویت‌های اصلی استان و پروژه‎های نیمه‌تمامی که در بخش‌های کشاورزی، آب، برق و صنایع نیاز به تسهیلات دارند، هرچه سریع‌تر باید مشخص شوند تا مطالبات اصلی خود را از رئیس جمهور و هیئت دولت به شکل روشن و عملیاتی مطرح کنیم.

خرّم با اشاره به وجود تنش آبی در حدود ۳۰۰ روستای استان، یادآور شد: برخی از پروژه‎های آب و فاضلاب استان مثل تصفیه‌خانه فاضلاب آذرشهر و آب سهند با صرف منابع اندک در حد ۱۰۰ میلیارد تومان قابل حل است که باید با پیگیری‌‎های مجدانه در سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام
captcha