ارتقای سواد رسانه‌ای؛ اولویت پلیس فتا در سال جدید
کد خبر: 4047427
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

ارتقای سواد رسانه‌ای؛ اولویت پلیس فتا در سال جدید

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: ارتقای سطح سواد رسانه‌ای و دانش سایبری کاربران فضای مجازی از اولویت‌های سال جاری پلیس است.

سرهنگ محمدرضا رضایی رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از روابط عمومی پلیس، سرهنگ محمدرضا رضایی، رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در کنار همه فرصت‌هایی که فضای مجازی در اختیار کاربران این حوزه قرار داده است، تهدیدات و آسیب‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد که یکی از مهمترین این تهدیدات، جرائم سایبری هستند.

وی افزود: نکته اصلی در وقوع جرائم سایبری، همکاری خود قربانی با کلاهبردار است؛ به‌گونه‌ای که از روی عدم اطلاع یا ضعف دانش فضای مجازی، مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

سرهنگ رضایی ادامه داد: هدف و رویکرد اصلی پلیس فتا در سال جاری کاهش جرائم سایبری از طریق ارتقای سطح سواد رسانه‌ای و دانش سایبری کاربران فضای مجازی با بهره‌گیری از تمام توان و ظرفیت پلیس است.

رئيس پليس فتا استان کرمان تصریح کرد: رویکرد دیگر پلیس در راستای کاهش جرائم سایبری نیز تقویت پلیس فتا شهرستان‌هاست و هرچند عملكرد  پليس فتا استان کرمان قابل تقدير است اما بايد به جايی برسد كه در كشور حرف اول را بزند و ما تمام تلاش خود را در این زمینه به کار می‌گیریم.

انتهای پیام
captcha