بازدید استاندار کرمان از وضعیت بازگشایی مدارس
کد خبر: 4046766
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶

بازدید استاندار کرمان از وضعیت بازگشایی مدارس

استاندار کرمان ضمن بازدید از نحوه بازگشایی حضوری مدارس کرمان گفت: در شرایط امروز، نگرانی جدی برای در خطر بودن سلامت دانش‌آموزان به صورت گسترده وجود ندارد و توصیه کرده‌ایم دانش‌آموزان در صورت کوچکترین علائم بیماری، به مدرسه مراجعه نکنند.

علی زینی وند استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علی‌ زینی‌وند، استاندار کرمان امروز ۱۵ فروردین‌ماه و در دومین روز از بازگشایی حضوری مدارس، با همراهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، مدیران کل بازرسی استانداری، آموزش و پرورش استان و مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دبستان دخترانه معرفت یک و دبیرستان پسرانه دکتر شریعتی بازدید کرد‌‌.

استاندار کرمان در دبستان معرفت ۱ پای صحبت کادر آموزشی نشست و مدیر و معلمان این واحد آموزشی از دایر بودن آموزش حضوری و مجازی دانش‌آموزان خود طی دو سال گذشته گفتند.

زینی‌وند در این بازدید با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا و تاکید رئیس جمهور بر بازگشایی حضوری مدارس در سراسر کشور گفت: اکثر کشورها بازگشایی مدارس را داشته‌اند، ضمن اینکه در ارزیابی‌های صورت گرفته آموزش کاملا مجازی در افت تحصیلی دانش‌آموزان اثر داشته و نگرانی وجود دارد که تداوم این وضعیت خلائی در نظام آموزشی ایجاد کند. با مجموع این مباحث و نظرات وزارت بهداشت به دلیل اینکه اکثر جمعیت واکسینه شده‌اند، بازگشایی حضوری مدارس انجام گرفت.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزان ۱۲ سال به بالا و ۳۰ درصد زیر ۱۲ سال واکسینه شده‌اند و تدابیری پیش‌بینی شده تا واکسیناسیون دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال هم کامل گردد‌، گفت: در شرایط امروز نگرانی جدی برای در خطر بودن سلامت دانش‌آموزان به صورت گسترده وجود ندارد و توصیه کرده‌ایم دانش‌آموزان در صورت کوچکترین علائم بیماری، به مدرسه مراجعه نکنند.

زینی‌وند گفت: کمبود فضای آموزشی و زیرساخت مدارس، جمعیت کلاس‌ها را بالا برده و به همین دلیل فاصله‌گذاری دقیق قابل انجام نیست، اما به والدین اطمینان می‌دهیم که به دقت نظارت بر مدارس توسط تیم‌های اداره کل آموزش و پرورش و بهداشت و ستادهای کرونای شهرستانی صورت می‌گیرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه بازگشایی مدارس به هیچ وجه ناگهانی و یکدفعه نبوده است بلکه قبل از موج اخیر کرونا دستورالعمل‌ها ابلاغ و مدارس حضوری شدند، تصریح کرد: اگر کوچکترین علائمی در مدرسه‌ای دیده شود که سلامت عمومی دانش‌آموزان را به خطر بیندازد، سریعاً و بلافاصله تصمیم‌گیری خواهد شد و از رسانه‌ها و والدین می‌خواهیم تا کمک کنند که شور و نشاط به مدارس برگردد.

زینی‌‌وند با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش به استان و اقدامات سازمان نوسازی مدارس گفت: تلاش بر این است که از سال تحصیلی جدید واحدهای آموزشی اضافه شوند و مشکل کمبود فضا تا حدودی برطرف گردد.

در بازدید استاندار کرمان از دبیرستان پسرانه دکتر شریعتی نیز دانش‌آموزان ضمن استقبال و موثرخواندن آموزش حضوری، درخواست‌‌های خود را در حوزه کتاب‌های کمک آموزشی و مسائل فرهنگی و تفریحی شهر بیان کردند.

استاندار کرمان در پاسخ به درخواست این دانش‌آموزان گفت: طرح ساماندهی گلزار شهدای کرمان تدوین شده و به زودی آغاز خواهد شد. اردوگاه کشوری برای زائران مزار مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی نیز به زودی احداث می‌شود. شهر کرمان باید در خور شان و تمدن آن جذاب باشد.

زینی‌وند همچنین از دانش‌آموزان و اولیای مدارس خواست تا دانش‌آموزان با استعداد مدارس حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار را برای کمک‌های آموزشی به اداره کل آموزش و پرورش معرفی کنند.

انتهای پیام
captcha