احساس مسئولیت برای بازتاب محتوای مفید در فضای مجازی + فیلم
کد خبر: 4045285
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

احساس مسئولیت برای بازتاب محتوای مفید در فضای مجازی + فیلم

از آنجا که همه ما در یک جامعه زندگی می‌کنیم و فضای مجازی به یک عنصر جدانشدنی در زندگی تبدیل‌ شده به نظر شما نسبت به محتوا‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد، چه مسئولیتی داریم؟

بازتاب محتوای مفید در فضای مجازی

به گزارش ایکنا، تبادل اطلاعات در فضای مجازی امری اجتناب‌ناپذیر است و توجه به بازتاب مطالب مفید با توجه به منابع معتبر در محیط سایبری باعث می‌شود که یک منفعت جمعی در بین کاربران این رسانه همه‌گیر به وجود بیاید، اما آگاهی و تلاش برای انتشار هشدار‌هایی درباره محتوا‌های کذب و مخرب یکی از نکات مهم در بهبود فرهنگ رسانه و سواد رسانه‌ای به شمار می‌رود که مانع شیوع شایعات و بی‌هویتی در بین افراد جامعه می‌شود.

شما چقدر خودتان را در این امر مسئول می‌دانید و چقدر برای فرهنگ‌سازی آن تلاش کردید؟ اگر هر فرد خود را یک رسانه بداند و تعهدی در قبال نشر مطالب در فضای مجازی داشته باشد، می‌تواند با این تعهد و ارجاع به محتوا‌های معتبر محیطی سالم را در فضای مجازی تجربه کند و با استفاده از جمع آشنایان و دوستان در فضای مجازی آن‌ها را به دنبال کردن محتوا‌های مفید ترغیب و از بازتاب مطالب مخرب باز نگه دارد.

پس باید همان‌گونه که خودمان را در جامعه مسئول میدانیم در فضای مجازی هم با همین مسئولیت ظاهر شویم و این چرخه تبادل اطلاعات را سالم نگه‌داریم.

در همین راستا فرهنگسرای رسانه با مشارکت خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با عنوان «باهم یاد بگیریم» کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha