ارتباط تنبلی و استفاده نادرست از فضای مجازی + فیلم
کد خبر: 4045284
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۸

ارتباط تنبلی و استفاده نادرست از فضای مجازی + فیلم

دسترسی راحت به حجم عظیمی از اطلاعات، عدم تحرک و تلاش برای برطرف کردن نیاز‌های روزمره، سبب شده تنبلی و نگاه سطحی به جهان پیرامون به یک معضل تبدیل شود، حالا به نظر شما با این معضل باید چگونه برخورد کنیم؟

ارتباط تنبلی و فضای مجازی

به گزارش ایکنا، تنبلی و نداشتن هدف در زندگی یکی از معضلات بارز در جامعه امروز است. تنبلی و نداشتن هدف در زندگی ماحصل بودن بلندمدت در فضای مجازی است که این امکان راحت و در دسترس با نداشتن نگاهی تحلیلی به نتیجه عکس رسیده است.

نداشتن یک باور مشخص، خواندن چکیده مطالب بدون برخورد با منبع اصلی، عادت به بی‌تحرکی و کاهش اراده و نگاه انتقادی به پیرامون، جزو مواردی است که تنبلی و بیهودگی افراطی در فضای مجازی به زندگی بشر امروز تزریق کرده است.

چگونه می‌توان از فضای مجازی استفاده کرد، اما به تنبلی و سطحی‌نگری دچار نشد؟ داشتن نگاهی نقادانه به هر مطلب در فضای مجازی و معیار قرار دادن منابع موثق برای ارزیابی مطالب باعث می‌شود تا از نگاه سطحی به اتفاقات پیرامون خود دور بمانیم و استفاده از فضای مجازی را به‌عنوان یک منبع فرعی برای گرفتن اطلاعات قلمداد کنیم و بودن در جامعه و وقت گذراندن با خانواده را به بودن مداوم در فضای مجازی ترجیح دهیم.

تنبلی و سستی در فرهنگ و در باور‌های مذهبی ایرانی نهی نشده است پس بهتر است که نگذاریم آثار مخرب فضای مجازی باعث تنبلی و سستی و سطحی‌نگری ما در زندگی شود.

در همین راستا فرهنگسرای رسانه با مشارکت خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با عنوان «باهم یاد بگیریم» کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha