پیروی از ولایت فقیه اصلی‌ترین مطالبه شهدا بود
کد خبر: 4043334
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

پیروی از ولایت فقیه اصلی‌ترین مطالبه شهدا بود

جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان‌و‌بلوچستان گفت: یکی از مهمترین و اصلی‌ترین مطالبه شهدا از ما پیروی از ولایت است که روی این موضوع باید بسیار کار کرد، در طول تاریخ هرجا که امر ولایت بر زمین ماند شکست خوردیم و هرجا که تابع امر ولایت بودیم پیروز میدان شدیم.

­­­ویژه برنامه جلوه‌های عشقبه گزارش ایکنا از سیستان‌و‌بلوچستان، ویژه برنامه جلوه‌های روشن عشق یادواره شهید تیمور مرادقلی و دیگر شهدای انقلاب اسلامی شهر زاهدان با حضور خانواده معظم شهدا، سردار آبسالان، جانشین فرمانده سپاه سلمان استان، سردار باغبانی، مسئول هیئت رزمندگان اسلام استان، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران و مسئولان شهرداری زاهدان روز دوشنبه 23 اسفندماه در بوستان شهید شوری زاده با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه اولین شهید انقلاب در استان(شهید تیمورمرادقلی) برگزار شد.

­جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه شهدا زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی دارند، گفت: شهدا شاهد و ناظر بر همه اعمال و رفتار ما هستند، شهدا راهی را طی کردند و از جان خود گذشتند تا اسلام ناب احیا بماند.

­وی با اشاره به اینکه رسالت امروز ما سنگین است، افزود: شهدا از ما خواسته دارند تا راه معصومین را ادامه دهیم و نسل جوان بدانند چه افرادی رفتند و از جان خود گذشتند که ما امروز در این شرایط عزت جهانی را داشته باشیم.

سردار پرویز آبسالان با تأکید بر این مطلب که به برکت خون شهدا و جانفشانی شهدا کشور ما عزت دارد و حرکت دشمنان را با صراحت پاسخ می‌دهد، ادامه داد: یکی از مهمترین و اصلی ترین مطالبه شهدا از ما پیروی از ولایت است، که روی این موضوع باید بسیار کار کرد، در طول تاریخ  هرجا که امر ولایت بر زمین ماند ما شکست خوردیم و هرجا که تابع امر ولایت بودیم پیروز میدان شدیم، شهدا این مهم را از ما مطالبه می‌کنند چرا که شهدا با تمام وجود از امر ولایت اطلاعت کردند.

­این مسئول ادامه داد: اگر یادواره شهدا را برگزار می‌کنیم باید سیره شهدا را در زندگی خود اجرایی کنیم.

­وی با تاکید بر اینکه باید در مسیر ولایت گام برداریم ادامه داد: امروزه کشور ما به عنوان یک کشور قدرتمند در جهان مطرح می باشد هر چه داریم به برکت خون شهدا و پیروی از منویات رهبر انقلاب داریم، با توجه به هجمه‌ای که دشمنان برای ضربه زدن به نظام ایجاد کرده اند، باید گوش به فرمان ولی فقیه باشیم و ببینیم ولایت از ما چه می خواهد.

سردار آبسالان گفت: ما انقلاب کردیم که زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشیم چراکه اعتقاد داریم آن وعده الهی قطعاً محقق خواهد شد و حکومت جهانی شکل خواهد گرفت و عالم را عدل و داد فرا می‌گیرد.

­این مسئول تصریح کرد: باید در مسیری که شهدا بودند قرار گیریم و با عملکردمان شهدا را راضی کنیم و با اقداماتی جهادگونه آنچه را که هدف ولایت است جامه عمل بپوشانیم.

­در ادامه این مراسم کوچکزایی، رئیس کمیسیون خدمات شهر شورای اسلامی شهر زاهدان نیز طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا، برخی از خصوصیات شهید والامقام تیمور مرداقلی را برشمرد و گفت: شهید مرادقلی یکی از برجسته ترین افراد در روشنگری و حمایت از نهضت انقلاب اسلامی بود و نقش بسیار مهمی در مبارزات ابتدای انقلاب داشت و در نهایت در یکی از راهپیمایی‌ها به فیض شهادت نائل شد.

­وی افزود: شهدا حق بسیار زیادی به گردن ما دارند که شهید مرداقلی به عنوان اولین شهید انقلاب در استان به واسطه ی تلاشهایی که در راستای احیاء فرهنگ شهید و شهادت داشته حق ویژه ای بر گردن استان ما دارد.

­وی اظهار کرد: شهیدان از جانشان به عنوان بزرگترین و باارزش ترین متاع خود گذشتند و با پشت کردن به تمامی تعلقات دنیوی، سرافرازی و امنیت را به جامعه ما هدیه کردند.

منبع: خبرگزاری بسیج زاهدان

انتهای پیام
captcha