فلسفه پرداخت زکات برای مردم تبیین شود
کد خبر: 4042543
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲

فلسفه پرداخت زکات برای مردم تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به دلایل پرداخت زکات گفت: تبیین و تفهیم فلسفه زکات بین آحاد مختلف جامعه می‌تواند زمینه‌ساز تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر در پرداخت این سنت حسنه دین اسلام باشد.

عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز، 22 اسفندماه در شورای زکات استان کردستان اظهار کرد: صدقه و کار خیر در جامعه باید همواره ترویج شود.

وی با اشاره به اینکه انفاق یکی از مسائل اساسی بوده که در زمینه کارهای خیرخواهانه در سطح جامعه می‌توان بهتر از این عمل کرد، افزود: ارتقای فرهنگ سنت قرض‌الحسنه و صدقات بین افراد جامعه بسیار کارساز و حائز اهمیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان اخذ شایسته زکات را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: آشنایی مردم با فواید پرداخت زکات تأثیر شگرفی در ترویج این سنت حسنه در جامعه خواهد داشت لذا به منظور ترغیب و تشویق مردم به امر پرداخت زکات باید روحانیون و ماموستایان تبلیغات خود را در سطح شهر و روستاهای استان کردستان گسترش دهند.

وی به هدایت و هزینه‌کرد زکات اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از زکات باید برای امور تبلیغ دین که فی سبیل‌الله بوده، هزینه شود و بخشی هم برای فقرا و مساکین اختصاص یابد لذا شورای زکات در این بخش باید ورود کند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به دلایل پرداخت زکات گفت: تبیین و تفهیم فلسفه زکات بین آحاد مختلف جامعه می‌تواند زمینه‌ساز تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر در پرداخت این سنت حسنه دین اسلام باشد.

وی با تأکید براینکه باید آسیب‌شناسی لازم در بخش عدم رغبت مردم در پرداخت زکات صورت گیرد، یادآور شد: در این آسیب‌شناسی باید دلایل عدم رغبت شهرستان‌های همچون دهگلان احصا و شناسایی شده و شورا درصدد رفع آن برآید.

انتهای پیام
captcha