تولید دانشنامه امام رضا (ع) و نماز جمعه در المصطفی
کد خبر: 4041819
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه خبر داد:

تولید دانشنامه امام رضا (ع) و نماز جمعه در المصطفی

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: جامعةالمصطفی سال‌هاست در زمینه تولید دانشنامه فعال است و هم‌اکنون نگارش چندین دانشنامه شامل دانشنامه اسلامی کشاورزی، دانشنامه امام رضا (ع) و دانشنامه نماز جمعه در پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی در حال انجام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعة المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعة المصطفی العالمیه، ۱۸ اسفند در جلسه نقد و بررسی دانشنامه اسلامی کشاورزی، اظهار کرد: هر چند دانشنامه‌نویسی و دایرةالمعارف‌نگاری، به شکلی از گذشته در سنت علمی ما جایگاه داشته است، ولی این دانش به شکل جدیدی که در قرون اخیر پدید آمده و اصول، قواعد و استاندارد‌هایی برای آن تنظیم شده است، تجربه‌ای تازه، بسیار خوب و ارزشمند به شمار می‌آید.

دانشنامه‌نویسی در حوزه‌علمیه، دانشِ جوانی است

وی، با اشاره به رشد چشمگیر دانش دایرةالمعارف‌نگاری در حوزه‌های‌ علمیه در سال‌ها و دهه‌های اخیر، افزود: این عرصه در حوزه‌ علمیه قم مورد توجه مراکز علمی قرار گرفته است و جامعةالمصطفی العالمیه سال‌هاست در این زمینه فعال بوده و هم‌اکنون نگارش چندین دانشنامه شامل دانشنامه اسلامی کشاورزی، دانشنامه امام رضا(ع) و دانشنامه نماز جمعه در پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی در حال انجام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: خوشبختانه، در این زمینه تجربه‌های بسیاری خوبی در مجموعه پدید آمده است. زحمات زیادی برای تأمین منابع صورت گرفته و منابع انسانی در این زمینه ایجاد شده است که ظرفیت بسیار خوبی برای حوزه‌های‌علمیه به شمار می‌آید، ولی با توجه به جوانی این دانش در حوزه‌ علمیه، لازم است با تبادل تجربه، نقد و بررسی آثار، شاهد ارتقای تولیدات علمی باشیم.

وی با تقدیر از تلاش پژوهشگران پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی در تدوین این دانشنامه، اظهار کرد: با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته، نمی‌توان ادعا داشت که کار را نمی‌توان ارتقا داد و به همین دلیل، پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی همواره از برگزاری جلسات نقد و بررسی استقبال می‌کند. امیدواریم این جلسات نتایج پربرکتی به همراه داشته باشد و نکاتی که ارزیابان بیان می‌کنند، در رشد و تعالی کار مؤثر واقع شود.

انتهای پیام
captcha