رأی دادگاه عالی آمریکا علیه مسلمانان در پروند جاسوسی اف بی آی
کد خبر: 4040480
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

رأی دادگاه عالی آمریکا علیه مسلمانان در پروند جاسوسی اف بی آی

دادگاه عالی آمریکا با رد شکایت مسلمانان، جاسوسی اف بی آی از یک مسجد و مرکز اسلامی در ایالت کالیفرنیا را قانونی دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، دادگاه عالی ایالات متحده در مورد شکایت سه فرد مسلمان اهل کالیفرنیا از اف بی آی که این سازمان را به جاسوسی غیرقانونی از آنها پس از حملات 11 سپتامبر 2001 متهم کردند، به نفع FBI رأی داد.

دادگاه روز جمعه به اتفاق آرا حکم دادگاه بدوی در سال 2019 را لغو کرد. این حکم به این معنی است که پرونده برای رسیدگی بیشتر به دادگاه‌های بدوی بازمی‌گردد، در حالی که ادعاهای مطرح شده توسط شاکیان هنوز رد نشده است.

این مسلمانان اف‌بی‌آی را متهم کردند که با هدف قرار دادن مسلمانان، با نقض متمم اول قانون اساسی ایالات‌ متحده، تبعیض‌های دینی انجام می‌دهد و همچنین ممنوعیت تفتیش‌ها و توقیف‌های غیرمنطقی متمم چهارم را نقض می‌کند.

شاکیان این پرونده عبارتند از یاسر فازاگا، امام جماعت بنیاد اسلامی اورنج کانتی، علی‌الدین مالک که در مرکز اسلامی ایروین رفت و آمد داشت و یاسر عبدالرحیم، شهروند مصری‌تبار ایالات متحده که در مرکز اسلامی ایروین فعالیت می‌کرد.  اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) در یک سری توئیت پس از صدور حکم دادگاه عالی در روز جمعه اعلام کرد که این تصمیم نشانه خطرناکی برای آزادی مذهبی و پاسخگویی دولت است.

این گروه گفت: رأی دادگاه عالی به دولت انگیزه می‌دهد تا به استناد به قانون «اسرار دولتی» به پنهان کردن سوء استفاده‌ها و عدم پاسخگویی در دادگاه‌ها ادامه دهد. این نهاد ادامه داد که پرونده اکنون به دادگاه استیناف ایالات متحده باز می‌گردد، جایی که ما بار دیگر استدلال خواهیم کرد که پنهان کاری دولت اشتباه است.

انتهای پیام
captcha