احداث مسکن و ایجاد اشتغال در روستاها به صورت جدی دنبال شود
کد خبر: 4040477
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

احداث مسکن و ایجاد اشتغال در روستاها به صورت جدی دنبال شود

استاندار فارس با اشاره به آسیب‌های ناشی از مهاجرت روستاییان به شهرها گفت: برای جلوگیری از این کار باید دو نوع تسهیلات، احداث مسکن و ایجاد اشتغال را در روستاها به صورت ویژه دنبال کنیم و این کار باید جزو اهداف استان قرار گیرد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، 14 اسفندماه در مراسم سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) که همزمان با سراسر کشور و با حضور رئیس جمهور در بستر ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار این نهاد انقلابی، کمیته امداد را مکانی برای پناه دادن به پناهان دانست و گفت: کمیته امداد در طی سالها فعالیتش همواره در گلوگاه‌های مختلف اعم از شغل، مسکن، محرومیت‌زدایی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه یک پنجم تعداد واحدهای مسکونی که امروز در سراسر کشور به مددجویان تعلق می‌گیرد، مربوط به استان فارس است، این کار را نتیجه اقدامات جهادی مسئولان کمیته امداد استان دانست.

ایمانیه احداث منازل مسکونی برای مددجویان در روستاها را اقدامی به جا و مناسب توصیف کرد و گفت: این کار برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و بروز پدیده حاشیه نشینی و آسیب‌های ناشی از آن بسیار مؤثر است و باید تقویت شود.

استاندر فارس اظهار کرد: یکی از مباحثی که درباره طرح جهش ملی مسکن مطرح می‌شود این است که نباید شهرها را گسترده کنیم و روستاها خالی شوند که البته برای این کار شروطی مدنظر قرار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه باید دو نوع تسهیلات را در روستاها فراهم کنیم، گفت: یکی بحث مسکن و دیگری ایجاد اشتغال دو مبحثی است که باید به صورت ویژه در روستاها دنبال شود تا مهاجرت روستاییان به شهرها صورت نگیرد.

ایمانیه با تصریح اینکه این کار جزو اهداف استان قرار گیرد، از همه سازمان‌ها خواست تا در اجرای این اقدامات به میدان آیند و سپس افزود: البته می‌توان از ظرفیت مجمع خیران مسکن‌ساز هم در این قضیه استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha