برگزاری اختتامیه جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی در ۲۰ کشور
کد خبر: 4039658
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

برگزاری اختتامیه جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی در ۲۰ کشور

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در گرگان گفت: در آمادگی کامل برای برگزاری آیین اختتامیه بیست‌و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی در استان گلستان هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینیسیدکمال حسینی، رئیس نمایندگی المصطفی در استان گلستان، رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن تبریک عید مبعث حضرت رسول(ص)، اظهار کرد: ۲۵ سال از تاسیس نمایندگی استان گلستان می‌گذرد، از سیاست‌های بین‌المللی المصطفی پرورش دانشمندان روشن ضمیر و عالم به زمان است و سیاست راهبری این نهاد در استان با توجه به بافت جمعیتی استان (شیعه و سنی) تربیت عالمان تقریبی و معتقد به وحدت امت اسلامی است.

استاد جامعةالمصطفی‌العالمیه اعلام کرد: بیش از ۵۵۰ دانشجو از ملیت‌های متنوع در رشته‌های مختلف در واحد گلستان مشغول تحصیل هستند که بیش از دو هزار نفر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا فارغ‌التحصیل شده‌اند و در کشور‌های خود به عنوان یک دانشمند فرهیخته تقریبی فعالیت می‌کنند.

برگزاری بیش از ۱۰ نشست علمی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور

حجت‌الاسلام حسینی افزود: در فاصله سه ماه از برپایی همایش بین‌المللی «نقش عقلانیت در تمدن نوین اسلامی» تا بیست و هفتمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی در استان گلستان، نشان از مقبولیت، بالندگی و اعتبار این نهاد علمی دارد.

وی اظهار کرد: در ۲۶ دوره جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیثی المصطفی که پشت سرگذاشته‌ایم، برای اولین بار و به ابتکار واحد گلستان پیش نشست علمی قرآن و حدیثی داشتیم و تا کنون بیش از ۱۰ نشست علمی و فرهنگی پیرامون جشنواره قرآنی المصطفی در داخل و خارج از کشور مانند سوریه، لبنان و ترکیه برگزار شده است و ان‌شاءالله همزمان با ایران در ۲۰ کشور جهان به صورت همزمان شاهد برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره بیست و هفتم هستیم.

 تجلیل از  شخصیت قرآنی آیت‌الله نورمفیدی

رئیس جامعةالمصطفی‌العالمیه واحد گلستان بیان کرد: المصطفی در کنار فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی، فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی هم دارد که از جمله فعالیت‌های فرهنگی-تربیتی برگزاری جشنواره قرآن و حدیث است که در این جشنواره‌ها از چهره‌های قرآنی تجلیل به عمل خواهد.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: تاکنون ۲۶ جشنواره قرآنی در قم و یک مورد در اصفهان و امسال بیست وهفتمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث در نمایندگی گلستان برگزار می‌شود که از آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی به‌عنوان چهره قرآنی استان گلستان تجلیل به عمل خواهیم آورد؛ وی بیش از نیم قرن از عمر خود را صرف نشر معارف قرآن و حدیث کرده است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه تشریح کرد: بیش از ۷۰ مهمان از داخل کشور و از استان‌های مشهد، اصفهان و شهر‌های دیگر خواهیم داشت و مهمانان خارجی به صورت ویدئوکنفرانس ما را همراهی خواهند کرد. بیش از دو هزار نفر در جریان این جشنواره در مسابقات قرآن در رشته قرائت شرکت کردند که از ممتازین این مسابقات، در روز اختتامیه تجلیل به عمل می‌آید.

محور‌های پنجگانه آیین اختتامیه

وی به محور‌های پنجگانه آیین اختتامیه جشنواره اشاره کرد و گفت: اولین محمور، کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن است که از شنبه ۷ اسفند آغاز و تا پنجشنبه ۱۲ اسفند دنبال می‌شود. در این کرسی‌های تلاوت از قاریان بین‌المللی در ۱۴ نقطه استان دعوت شده است و اولین کرسی در مراوه‌تپه، دورترین نقطه استان است که با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی و قاریان ممتاز جامعه‌المصطفی برگزار شد.

رئیس جامعه‌المصطفی‌العالمیه واحد گلستان به محور دوم جشنواره اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه قرآنی به مناسبت هفته قرآن و عترت از دیگر برنامه‌ها بوده است که با همکاری نهاد‌های همسو به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد و آثار قرآنی نهاد‌های دیگر به ویژه انتشارات المصطفی و انتشارات آستان قدس رضوی آثار خود را به نمایش می‌گذارند.

اجماع بزرگ علمای شیعه و سنی در روز عید مبعث/تجلیل از مقام علمی حاج آخوند عبدالکریم کُر

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: برگزاری نشست علمی با موضوعات قرآنی محور سوم این جشنواره است که همچنان ادامه دارد؛ پیوست تمام این نشست‌ها سبک زندگی قرآنی بوده که توسط اساتید و متخصصین امر قرآن به زوایای مختلف آن پرداخته شده است که در لبنان این نشست علمی در حال برگزاری و در ترکیه و سوریه نیز برگزار شده است.

وی به برگزاری گردهمایی بزرگ علمای شیعه و سنی در شهرستان گنبدکاووس به مناسبت مبعث حضرت رسول(ص) به عنوان محور چهارم آیین اختتامیه جشنواره اشاره کرد و گفت: این گردهمایی امروز به همت مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد که در آن، از چهره‌های قرآنی اهل‌سنت حاج آخوند عبدالکریم کُر تجلیل به عمل آمد.

رئیس جامعةالمصطفی‌العالمیه واحد گلستان در تشریح محور پنجم و اصلی جشنواره گفت: اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث فردا، چهارشنبه از ساعت ۹ صبح در محل نمایندگی المصطفی واحد گلستان در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) با برنامه‌های متعدد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha