هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی در قزاقستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4038213
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸

هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی در قزاقستان برگزار می‌شود

هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی، 22 و 23 شهریورماه سال 1401 در قزاقستان برگزار می‌شود.

هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی در قزاقستان برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم آبیشوا مدینه، نماینده مرکز نظربایف در توسعه گفت‌وگوهای بین ادیان و تمدن‌ها ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان با علی اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی ایران در این کشور، دیدار و گفت‌وگو کرد.

طالبی‌متین در سخنانی در این دیدار، گفت: دولت و مردم ایران از ابتدای استقلال قزاقستان نگاه مثبتی به جمهوری قزاقستان داشته و مقامات قزاقستان نیز متقابلا نگاه ویژه‌ای به جمهوری اسلامی ایران قائل بوده‌اند.

رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان افزود: همواره مناسبات دو کشور ایران و قزاقستان چه در حوزه فرهنگی و چه در حوزه گفت‌وگوهای بین دینی و تمدنی در حال توسعه بوده است.

وی به برگزاری نوزدهمین نشست گروه کاری و دبیرخانه کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی به دو صورت آنلاین طی روزهای 13 و 14 مهرماه با حضور نمایندگان ادیان مختلف جهانی در کاخ صلح و تفاهم شهر نورسلطان اشاره کرد.

طالبی‌متین همچنین بیان کرد: امیدواریم هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی 22 و 23 شهریورماه سال1401 و نشست دبیرخانه این کنگره 20 و 21 شهریورماه در پایتخت قزاقستان برگزار شود.

در ادامه خانم آبیشوا مدینه با اشاره به روابط نزدیک مرکز نظربایف و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از برگزاری هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی استقبال کرد.

براساس این گزارش، اجلاس دبیرخانه‌ای کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی قزاقستان هر سال و شورای رهبران دینی این کنگره هر سه سال یکبار در قزاقستان برگزار می‌شود. هدف اصلی این کنگره، توسعه صلح و همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان در جهان است.

جمهوری اسلامی ایران عضو دبیرخانه و کارگروه و شورای رهبران دینی این کنگره است و در اجلاس‌های آن مشارکت دارد.

انتهای پیام
captcha