توسعه لرستان در گرو انتخاب مدیران شایسته است
کد خبر: 4033714
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
امام جمعه خرم‌آباد:

توسعه لرستان در گرو انتخاب مدیران شایسته است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان انتخاب نخبگان، افراد انقلابی، تحصیل‌کرده و کاربلد برای تصدی دستگاه‌های اجرایی را موجب توسعه و رفع عقب‌ماندگی‌های استان دانست و گفت: استاندار لرستان حتماً در انتخاب گزینه‌های مدنظر دقت لازم را به کار گیرد چرا که توسعه استان در گرو انتخاب مدیران شایسته است.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد در مصلای الغدیر این شهر با بیان اینکه امام خمینی(ره) تربیت شده مکتب اسلام است و همراهی مردم باعث پیروزی شگفت انگیز انقلاب اسلامی شد، گفت:‌ این پیروزی که همچنان ادامه دارد زورگویان عالم را به تکاپو و تشکیل پیمان‌های جدید با دولت های سرسپرده وادار کرده و تاکنون نتیجه نداشته است.

وی با بیان اینکه با توجه به شکل و شیوه حضور مردم برای گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن مراتب از طریق ستاد کرونا اعلام خواهد شد، اظهار کرد: یکی از راه‌های موفقیت که امامین انقلاب اسلامی بر آن تأکید دارند وحدت و همدلی قوای سه‌گانه در کشور و در سطوح پایین‌تر است که مردم لرستان انتظار دارند این انسجام را در عمل مشاهده کنند. 

امام جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: انسجام درون دستگاه‌های اجرایی لرستان، تعامل سازنده برای خدمت به مردم، تلاش برای ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و تورم و جلوگیری از گران‌فروشی، پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور و احیای واحدهای تعطیل امری ضروری و در اولویت تمام نهادهای اجرایی و خدمتگزاران است.

وی با بیان اینکه در این راستا نشست و ارتباط دستگاه‌های حاکمیتی با عموم مردم، گروه‌ها و جریان‌های انقلابی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در روند پیشبرد اهداف و توسعه لرستان مؤثر است، ادامه داد: جمهوری اسلامی برای رسیدن به آرمان و ارزش‌های اسلامی نیازمند سرمایه اجتماعی مردم و اعتماد عمومی است بنابراین توجه دستگاه‌های حاکمیتی لرستان به دغدغه‌های مردم و نگرانی نخبگان، فرهیختگان و گروه‌های انقلابی امری ضروری است که باید به این نگرانی تشکل‌ها توجه شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه انتصابات نباید باعث نگرانی مردم شود، ادامه داد: انتصاب یک امر قانونی و در اختیار استاندار می باشد و اگر بنا بر انتصاب نداشتند سخنی نمی‌گفتند.

شاهرخی افزود: افراد حقیقی و حقوقی در استان و خارج از قوه مجریه برای سایر پست‌ها معرفی شده که ظاهرا پیچیدگی و تأخیر در انتصابات را به همراه داشته است، برخی نیز خارج از قوه مجریه تلاش می‌کنند فرد مورد نظر خود را به کار گیرند که اگر به اصل تفکیک و هماهنگی بین قوا توجه لازم نشود کسی پاسخگوی اعمال خلاف نخواهد بود.

وی اجرای مصوبات سفر رئیس ‌جمهور را خواسته عمومی از استاندار لرستان مطرح کرد و گفت:‌ باید از این مرحله با سرعت و دقت عبور کنیم چرا که برخی سازمان‌ها به‌واسطه تأخیر در انتصاب در انجام امور مردم کوتاهی می‌کنند و منتظر انتخاب مسئول جدید هستند.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: افرادی دارای تعهد، دانایی، توانایی، انگیزه و به دور از سهم‌خواهی باید در راس مدیریت قرار گیرند تا عقب‌ماندگی‌های استان جبران شود، استاندار نیز خود منتخب دولت سیزدهم است و جریانات هم‌سو با دولت از وی انتظار دارند به افراد باسابقه در این راستا توجه کند.

حجت‌الاسلام شاهرخی اظهار کرد: برخی در این خصوص نگرانی دارند که تشکیل نشست‌های مشترک موجب برطرف کردن نگرانی، روشنگری و مانع تفرقه و جدایی خواهد شد، همچنین ائمه‌جمعه از اقدامات مطالبه‌گری مطابق با منطق و استدلال و همراه با پیشنهادهای سازنده حمایت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha