مرکز فرهنگی دفاع مقدس البرز 2 سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 4033066
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

مرکز فرهنگی دفاع مقدس البرز 2 سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس االبرز گفت: تاکنون در تمام استان‌ها مراکز فرهنگی دفاع مقدس راه‌اندازی شده و متأسفانه استان ما در آخر جدول قرار دارد و تا دو سال دیگر باید صبر کنیم.

ابوالفضل اسلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از البرز، سردار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس االبرز، سه‌شنبه، 12 بهمن در آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی مردمی فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی «یار انقلاب»، اظهار کرد: تاکنون در تمام استان‌ها مراکز فرهنگی دفاع مقدس راه‌اندازی شده و متأسفانه استان ما در آخر جدول قرار دارد و تا دو سال دیگر باید صبر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برای نمایش حماسه‌های دفاع مقدس و شهدا به تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان نیاز داریم تا بتوان این حماسه‌ها و دستاوردها را نمایش و ارزش‌ها را به آیندگان انتقال دهیم، افزود: ساخت این مرکز در پارک ۱۱۰ هکتاری جهان‌نما کرج تصویب شده و تاکنون فاز اول آن نیز تکمیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز با بیان اینکه این مرکز در زمینی به مساحت ۴۳ هزار متر مربع ساخته می‌شود، گفت: ۶۰ درصد بودجه ساخت این مرکز فرهنگی بر عهده شهرداری و ۴۰ درصد نیز توسط استانداری البرز تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ تومان اعتبار این پروژه توسط شهرداری کرج تأمین شده اما سهم استانداری به‌دلیل جابه‌جایی دولت پرداخت نشده است، اما بنا به دستور استاندار این پروژه باید تا سال 1402 تکمیل شود.

این مسئول بیان کرد: در این مجموعه قرار است علاوه بر مرکز اسناد دفاع مقدس، مجموعه گالری‌ها و آمفی‌تئاتر، مسجد جامع خرمشهر و قسمتی از شهر خرمشهر و همچنین یادمان شهدای گمنام و بازسازی عملیات کربلای پنج به‌دلیل نقش مؤثر البرز در پیروزی در عملیات کربلای پنج ساخته شود. همچنین قرار است در این مرکز فرهنگی المان استان البرز نصب شود که به‌زودی یک مسابقه ملی برای ساخت این المان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha