گرامیداشت شهدای روحانی عملیات کربلای ۵ در ارومیه
کد خبر: 4029950
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸

گرامیداشت شهدای روحانی عملیات کربلای ۵ در ارومیه

مراسم گرامیداشت شهدای روحانی عملیات کربلای ۵ با حضور مسئولان استانی در ارومیه برگزار شد.

سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی،  شامگاه چهارشنبه، ۲۹ دی در مراسم گرامیداشت شهدای روحانی عملیات کربلای ۵ که در مسجد حاجی‌خان تبلیغات اسلامی ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه براساس آیات قرآنی انسان وقتی به رفاه می‌رسد خدا را فراموش می‌کند، اظهار کرد: طبیعت بشر به گونه‌ای است که وقتی به اعتبارات دنیوی تکیه کرد، جنبه استغنایی او را به سمت طغیان و فراموشی خداوند سوق خواهد داد.

وی افزود: دلیل فراموشی مردم توسط برخی مسئولین تکیه بر اعتبارات دنیوی و هواداران خود است و در فتنه ۸۸ عده‌ای با تکیه بر هواداران خود و اعتبارات فریبنده دنیا و رسیدن به مناصب دنیوی از حاکمیت الهی خارج شدند و علیه ملت قیام کردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکیه بر شور و قدرت جوانی از عوامل فراموشی خداوند و طغیان است، ادامه داد: برای ماندن در مسیر الهی باید در مقابل ولایت تکوینی و تشریعی الهی خاضع باشیم و عموم خطاها و عصیان‌ها در مرحله ولایت تشریعی است و برای اداره جامعه خداوند این منصب را به افراد خاص و منتخب سپرده است.

وی عنوان کرد: در شهدا ولایت‌پذیری و دوری از خود استغناپنداری روشن و آشکار بود و آن‌ها از هر فرصتی برای اطاعت از ولایت استفاده می‌کردند و وقتی انسان وابستگی تام به پیامبر، امام و نائب او کند، دیگر همه چیز را در خداوند خواهد دید.

حجت الاسلام ذاکر با بیان اینکه علت قیام مردم علیه پهلوی طغیان رژیم علیه دین و مردم بود، ادامه داد: شاه اراده الهی را در خود می‌دید و همین امر موجب نابودی مطلق او شد و شهدا قدرت مطلقه را در خداوند می‌دیدند و در جنگ تحمیلی روحانیت در خط مقدم بودند و تعداد شهید از این قشر نسبت با اقشار دیگر بیشتر است.

وی تصریح کرد: شهدا تسلیم محض خدا شده بودند و به مقام فانی رسیده بودند به همین دلیل هم وقتی عملیات‌ها شروع می شد شهدا از همدیگر برای رسیدن به خط مقدم سبقت می‌گرفتند و آخرین پیامشان این بود که خدا را فراموش نکنید.

انتهای پیام
captcha