تشریح طرح «آیه‌های فراموش شده» مؤسسه عصر ظهور
کد خبر: 4029028
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

تشریح طرح «آیه‌های فراموش شده» مؤسسه عصر ظهور

مدیرعامل مؤسسه قرآنی عصر ظهور به تشریح زوایای گوناگون طرح آیه‌های فراموش شده این مؤسسه که از سال 91 در حال اجراست، پرداخت.

طرح «آیه‌های فراموش شده»سیدمحمد خاتمی‌نژاد، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت عصر ظهور در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: این مؤسسه 12 سال است که در اراک در حوزه‌های مفاهیم، حفظ، تفسیر، روخوانی، روان‌خوانی و ... فعالیت‌ می‌کند، بعد از شیوع بیماری کرونا حفظ، روخوانی و روان‌خوانی تقریباً تعطیل شد، اما همین شهریورماه چهاردهمین دوره مفاهیم کتاب مسعود وکیل را به اتمام رسانیدم و هنوز برای دوره جدید ثبت‌نام نکرده‌ایم.

وی درباره طرح آیه‌های فراموش شده که از سال 91 در این مؤسسه در حال اجرا است، بیان کرد: این طرح از 21 تیر 91 در حال برگزاری است و به کلاس تفسیر مشهور است، از ابتدای قرآن آغاز کرده‌ایم و الان به سوره اعراف رسیده‌ام و علاوه بر این، موارد دیگری هم در طول زمان کنار این طرح بوده بوده است.

خاتمی‌نژاد درباره مطالب کلاس تفسیر از ابتدا تا امروز، بیان کرد: هزاران نکته برگزیده تفسیری، ده‌ها حدیث اخلاقی، تربیتی و راهگشا از سخنان پیشوایان معصوم، پاسخ به ده‌ها پرسش اعتقادی از کتاب در محضر علامه طباطبایی، پاسخ به صدها پرسش درباره مهدویت، موعودپژوهی و آخرالزمان و ویدئوهای کوتاه با موضوع اخبار آخرالزمانی از داخل و خارج کشور برخی از مطالب مطرح شده در این دوره است.

این فعال قرآنی ادامه داد: از دیگر موارد مطرح شده نیز می‌توان به ده‌ها نکته علمی درباره بایدها و نبایدها و بهبود سبک تغذیه، بیان ده‌ها دستاورد علمی، پزشکی، کشاورزی و صنعتی کشور، صدها نکته شنیدنی درباره روش‌های نیکو در آداب معاشرت، درس‌هایی آموزنده، واقعی و پندآموز از روش زندگی شهدا، صدها نکته کاربردی درباره احکام و مسائل مبتلا به فقهی و صدها تلنگر کوتاه و به‌روز در حوزه سبک زندگی اسلامی اشاره کرد.

مؤسسه عصر ظهور

وی اظهار کرد: محوریت این طرح تمرین سبک زندگی اسلامی، شرحی کوتاه و گویا بر خطبه‌های نهج‌البلاغه و تفسیر ترتیبی قرآن کریم است، همچنین کلاس برای شهروندان اراکی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برای سایر هموطنان به صورت مجازی از طریق لینک پخش آنلاین kelastafsir.ir/start برگزار می‌شود.

این مؤسسه در اراک، ابتدای خیابان دانشگاه، روبه‌روی مصلای بیت‌المقدس، خیابان شهید مدرس، مسجد حضرت رسول(ص) واقع شده است، همچنین نشانی‌های مؤسسه در فضای مجازی نیز به قرار زیر است www.asre-zohur.ir در تلگرام t.me/asrezohur و در سروش splus.ir/asrezohur.

انتهای پیام
captcha