همایش «افکار عمومی و جایگاه آن در مدیریت سازمانی» در گیلان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4022166
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

همایش «افکار عمومی و جایگاه آن در مدیریت سازمانی» در گیلان برگزار شد + عکس

به‌مناسبت هفته پژوهش همایش «افکار عمومی و جایگاه آن در مدیریت سازمانی» از سوی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران شعبه گیلان، روز گذشته ۲۸ آذرماه برگزار شد.

 همایش افکار عمومی و جایگاه آن در مدیریت سازمانی در گیلان برگزار شد + عکس

به گزارش ایکنا از گیلان، به‌مناسبت هفته پژوهش، همایش «افکار عمومی و جایگاه آن در مدیریت سازمانی» به همت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران شعبه گیلان و با سخنرانی مسعود یحیی‌زاده، رئیس گروه پژوهش و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان و مهدی رفیعی، رئیس مرکز افکار‌‌سنجی دانشجویان ایران، روز گذشته ۲۸ آذرماه در مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان برگزار شد.

بایدها و مسائل پژوهش و توسعه گیلان

یحیی‌زاده، رئیس گروه پژوهش و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان بایدها و مسائل پژوهش و توسعه گیلان ابراز کرد: مسائل و بایدهای پیشرفت و توسعه با رویکرد مفهومی در سه حوزه فردی، سازمانی و حکمرانی مطرح می‌شود. لوازم حرکت به سوی پیشرفت و توسعه شامل افراد(مسئولیت‌پذیری، تلاش فردی، اولویت شمردن نفع دیگران)، سازمان(افراد سازمان‌یافته برای انجام یک ماموریت مشترک)، قوانین و رویه‌ها(ایجاد اجماع نظری و عملی، روابط سالم، بستر حرکت به سمت تعالی) و جامعه(افراد و سازمان‌ها) است.

وی به ویژگی‌های مدیران در اصول نوین مدیریت اشاره کرد و ادامه داد: در اصول نوین مدیریت، مدیران باید ویژگی‌هایی مانند مسئولیت‌پذیری، مهارت شناسایی مسئله و راه‌حل‌گرایی، مهارت کارتیمی و تیم‌سازی، چابکی(رفتار مبتنی بر هوشمندی و پاسخگویی) و غیره را دارا باشند. هوشمندی به معنای پیش‌بینی استراتژیک، بینش سیستماتیک و ارزیابی ارزش‌ها بوده و پاسخگویی در معنا یکپارچگی، یادگیرندگی و تحول پذیری تعریف می‌شود.

نظرسنجی، ابزاری برای روابط عمومی دانش‌محور و شهروند‌مدار

رفیعی، رئیس مرکز افکار‌‌سنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در حضور مجازی در این همایش، با بیان اینکه نظرسنجی، ابزاری برای روابط عمومی دانش‌محور و شهروند‌مدار است، بیان کرد: نظرسنجی به اصلاح تصورات قالبی کمک کرده و مصداق مردم‌سالاری مشارکتی(مشارکت مردم در جهت‌گیری‌های سازمانی) است. نظرسنجی ابزاری برای فهم تفاوت‌های منطقه‌ای، جنسی و سنی بوده و از ارکان مهم برای اصلاح فرایندها، آینده‌پژوهی و فهم روندها است.

وی با اشاره به اینکه افکارسنجی، روش دقیق و علمی فهم نگرش‌ها و ذهنیات همه مردم است تصریح کرد: روند اجرای طرح‌ها در مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران عبارتند از مطالعات اولیه(مسئله‌یابی، پرسش‌های تحقیق، مطالعات نظری و مفهومی و غیره)، تهیه ابزار سنجش(طراحی پرسشنامه مقدماتی، سنجش اعتبار پرسشنامه، آزمون پرسشنامه و غیره)، نمونه‌گیری(تعیین چارچوب نمونه‌گیری، تعیین واحدهای نمونه و غیره)، گردآوری داده‌ها(انتخاب پرسشگران، برگزاری جلسه توجیهی پرسشنامه، اجرای عملیات تکمیل پرسشنامه‌ها و غیره)، داده‌پردازی(بازبینی و کدگذاری پرسشنامه، ورود داده‌ها به رایانه و غیره) و تهیه گزارش(تهیه گزارش اولیه، ارزیابی گزارش، تدوین خروجی‌های توصیفی و تحلیلی).

انتهای پیام
captcha