ضرورت اعمال مجازات جایگزین حبس در تحقق عدالت
کد خبر: 4019268
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹

ضرورت اعمال مجازات جایگزین حبس در تحقق عدالت

رئیس‌ کل دادگستری آذربایجان غربی تسریع در رسیدگی‌ها و اعمال مجازات جایگزین حبس را در احقاق حق و اجرای عدالت ضروری دانست.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به‌ نقل از روابط‌عمومی دادگستری‌ کل آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌ کل دادگستری آذربایجان غربی، ۱۶ آذر در بیست و سومین جلسه شورای معاونین دادگستری استان به بازدید از محاکم عمومی و انقلاب 1 و 2 ارومیه اشاره و ضمن تشکر از تلاش مدیریت و همکاران قضایی اظهار کرد: با توجه به وضعیت مناسب شعب، تسریع در رسیدگی‌ها، استفاده از مجازات جایگزین حبس و سایر اقدامات در راستای احقاق حق ضروری است.

وی در ادامه به بازدید از حوزه‌های قضایی استان نیز اشاره کرد و گفت: بازدید از حوزه‌های قضایی استان و حضور در شعب و دیدار با همکاران قضایی و اداری، انعکاس‌دهنده کم و کیف اقدامات شعب و مسائل و مشکلات آنها و تلاش همکاران است.

رئیس شورای قضایی آذربایجان غربی از حضور پررنگ معاونان و قضات در زندان‌های استان تقدیر کرد و این بازدیدها را در کاهش جمعیت کیفری، اطلاع دقیق از وضعیت قضایی زندانیان و نیز نحوه خدمت‌رسانی به مددجویان و امکانات موجود در آن بسیار مؤثر دانست.

عتباتی در ادامه برلزوم نظارت شورای معاونین بر اجرای مصوبات 14 گانه با هدف رفع نیازمندی‌های دستگاه قضایی استان تأکید کرد و همچنین  گشاده‌رویی در برخورد با مراجعین را بسیار مهم و نمود تکریم ارباب رجوع دانست.

انتهای پیام
captcha