پوستر دومین جشنواره «ذوالفقار» در کرمان رونمایی شد + عکس
کد خبر: 4019207
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

پوستر دومین جشنواره «ذوالفقار» در کرمان رونمایی شد + عکس

آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری «ذوالفقار» همزمان با روز دانشجو در تالار ولایت دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران کرمان برگزار شد.

جشنواره ذوالفقاربه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری «ذوالفقار» همراه با گرامیداشت روز دانشجو با حضور دانشجویان، اساتید و جمعی از مسئولان استانی و کشوری، امروز، 16 آذرماه در تالار ولایت دانشکده فنی و حرفه­‌ای شهید چمران کرمان برگزار شد.

در این نشست، رضا مهدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه­‌ای شهید چمران کرمان از سه شهید روز دانشجو، مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی به‌عنوان سرباز وطن یاد کرد و با اشاره به شرایط خفقان، استبداد و استکبار شدید حاکم بر سال 1332، گفت: این شهدا در آن زمان، سینه سپر کردند و برای آرمان اسلام، که دو کلیدواژه مبارزه پیگیر و پرتلاش با استبداد داخلی و مبارزه پیگیر و مستمر با استعمار جهانی بوده است آرمانخواهی کردند و به درجه عظمای شهادت نائل آمدند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، افزود: در این بیانیه راه کاملا روشن است و مقام معظم رهبری بر سه محور عدالت و فسادستیزی، جوانان و جوانگرایی و علم و فنآوری تأکید کرده­‌اند.

رضا مهدی، فرهنگ را زیربنای هر نوع حرکتی معرفی کرد و گفت: ایستادگی و مقاومت مردم ایران در مقابل سختی‌ها، مدیون ترکیب دو فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است. فرهنگ و اقتصاد دو بال یک جامعه بوده و جامعه بدون اقتصاد بی‌معنی است.

جهانی، معاون فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور نیز در این جلسه با اشاره به دوران ویژه و تکرارنشدنی دانشجویی، لازمه خودسازی و جامعه‌سازی در این دوران را داشتن هدف، انتخاب الگوی مناسب و نقش‌­آفرینی در عرصه کار و اشتغال دانست و ضمن توصیه دانشجویان جهت خودسازی، به نمونه‌هایی از الگوهای موفق جوان ایرانی اشاره کرد.

در ابتدای این مراسم نیز جعفری کرمانی‌­پور، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان، ضمن خیرمقدم به مهمانان حاضر در مراسم، و ارائه گزارش مختصری از اولین جشنواره فرهنگی و هنری ذوالفقار در سال گذشته که در سطح دانشگاه فنی و حرفه‌­ای برگزار شد، گفت: این جشنواره امسال در سطح دانشگاه‌­ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌­ای استان کرمان و دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری «ذوالفقار»، افزود: با توجه به نزدیک شدن به دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، دانشگاه فنی و حرفه­‌ای میزبان مهمانان دانشجویی و بین­‌المللی خواهد بود.

دبیر اجرایی دومین جشنواره فرهنگی و هنری ذوالفقار با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری، به دانشجو معیارهای دانشجو از نگاه مقام معظم رهبری را آرمانخواهی، ضدیت با استکبار جهانی، تقویت قوه علمی کشور، کمک به اتحاد ملی، پیشرفت علم، ایجاد مرجعیت علمی برای جهان اسلام در ایران اسلامی، عدالتخواهی و مبارزه علیه فساد، برشمرد.

یادآور می‌شود، دومین جشنواره فرهنگی و هنری ذوالفقار با همکاری دانشگاه فنی و حرفه­ای استان کرمان در رشته‌های نقاشی، پوستر، عکس، موشن‌گرافی، خوشنویسی، شعر و دلنوشته و بخش ویژه طراحی نشان جشنواره، بهمن‌ماه سال جاری ویژه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌­ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار خواهد شد.

در پایان مراسم از دانشجویان برتر علمی، فرهنگی و ورزشی با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.
 

کمیل نخجوان
انتهای پیام
captcha