جمع‌آوری بیش از 60 میلیارد تومان زکات در استان اصفهان
کد خبر: 4018934
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

جمع‌آوری بیش از 60 میلیارد تومان زکات در استان اصفهان

دبیر ستاد زکات استان اصفهان از جمع‌آوری بیش از 60 میلیارد تومان زکات مستحبی و واجب از ابتدای سال جاری تاکنون و افزایش 20 درصدی این میزان نسبت به سال گذشته خبر داد.

غلامحسین رنجبر دبیر ستاد زکات استان اصفهان

حجت‌الاسلام غلامحسین رنجبر، دبیر ستاد زکات استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از 60 میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شده که با توجه به خشکی‌های پی در پی، حدود دوسوم این میزان، زکات مستحبی و یک سوم، زکات واجب است.

وی افزود: زکات جمع‌آوری شده در سال جاری، تاکنون نسبت به سال گذشته، 20 درصد افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود که این میزان زکات تا پایان سال، به 80 میلیارد تومان برسد.

دبیر ستاد زکات استان اصفهان بیان کرد: 40 درصد زکاتی که جمع‌آوری می‌شود، به پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه اختصاص می‌یابد و 60 درصد مابقی در زمینه‌هایی مثل تأمین مسکن، تحصیل و درمان برای فقرا و مستمندان هزینه می‌شود.

حجت‌الاسلام رنجبر با بیان اینکه خشکسالی‌های پی در پی و نبود آب تأثیر زیادی بر موضوع زکات داشته است، گفت: متأسفانه در شرق استان اصفهان که زمانی به‌عنوان منبع گندم شناخته می‌شد، دیگر کشاورزی انجام نمی‌شود و در غرب استان نیز امسال کشت صورت نگرفته و برداشت گندم و جو به‌صورت حداقلی بوده است. به همین دلیل، اگر وضعیت کشاورزی در استان مطلوب بود، زکات واجب بیشتر از زکات مستحبی جمع‌آوری می‌شد.

انتهای پیام
captcha