برگزاری مراسم بزرگداشت امام حسین(ع) در قاهره
کد خبر: 4017290
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲

برگزاری مراسم بزرگداشت امام حسین(ع) در قاهره

فرقه‌های مختلف صوفیه در قاهره فردا شب در منطقه الأزهر قاهره مراسم بزرگی را در بزرگداشت امام حسین‌(ع) برگزار خواهند کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، این مراسم از سوی فرقه‌های مختلف صوفیه و به مناسبتی تاریخی برگزار می‌شود که شماری از مورخان و همچنین فرقه‌های صوفیه به آن باور دارند. به زعم این افراد، رأس  مطهر امام حسین‌(ع) پس از شهادت ایشان در کربلا ابتدا به شام برده شده و از آنجا به منطقه عسقلان در فلسطینی کنونی و سپس به قاهره انتقال یافته است و سرانجام در این شهر و در مشهد حسینی با احترام فراوان به خاک سپرده شده است. فرقه‌های مختلف صوفیه هرساله در سه‌شنبه آخر از ماه ربیع‌الاول اقدام به بزرگداشت این حادثه مهم تاریخی در مسجد امام حسین(ع) در محله جمالیه قاهره می‌کنند.

در آخرین هفته از ماه ربیع‌الثانی هر سال، قاهره شاهد بزرگ‌ترین تجمع پیروان صوفیه و دوستداران اهل‌بیت در صحن مسجد امام حسین‌(ع) در منطقه جمالیه است که در اطراف مسجد و کوچه‌های فرعی به مدت یک هفته از سه‌شنبه سوم تا سه‌شنبه آخر ماه ربیع‌الثانی به مناسبت ورود سر مطهر امام حسین‌(ع) و دفن آن در مسجد امام حسین‌(ع) در این محله مراسم بزرگی در بزرگداشت این حادثه برگزار می‌شود.

برخی از مورخان معتقدند که از جمله قلقشندی، ابن ایاس و ابن جوزی این روایت را تأیید کرده‌اند که پس از حادثه کربلا اگرچه پیکر مطهر امام حسین‌(ع) پس از شهادت در کربلا به خاک سپرده شده، اما سر مطهر این امام پس از بردن به شام سرانجام در مصر و در مسجد امام حسین دفن شده است.

انتهای پیام
captcha