بررسی آخرین وضعیت آرشیو اسناد سازمان اوقاف در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 4017226
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷

بررسی آخرین وضعیت آرشیو اسناد سازمان اوقاف در صفحات معارفی رسانه‌ها

صفحات معارفی رسانه‌ها در هشتمین روز آذرماه بیش از هر خبری نسبت به آخرین وضعیت مرکز آرشیو اسناد سازمان اوقاف و امور خیریه که روز گذشته شایعاتی در فضای مجازی نسبت به آن منتشر شده بود،‌ پرداخته‌اند.

صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز کمترین اخبار قرآنی را بر روی خروجی خود قرار داده‌ و عمده اخبار در حوزه معارف دینی است و از جمله معدود اخبار قرآنی این روز می‌توان به برگزار سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن میلاد نور اشاره کرد که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده است.

ایسنا نیز در خبری قرآنی زمان و مکان برگزاری مرحله فینال چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن را اطلاع‌رسانی کرده است. مهر نیز به برگزاری جلسه تعامل مدیران معاونت قرآنی وزارت ارشاد و معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه اشاره کرده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز به انتخاب شدن «زهرا خلیلی» دانش‌آموز روشندل و حافظ قرآن کریم، به عنوان یکی از چهار نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام واکنش نشان داده و خبر داده و ایبنا نیز به انتشار کتاب «یوسف قرآن» به زبان اردو در هندوستان اشاره کرده است. در ادامه نگاهی گذرا به صفحات معارفی برخی رسانه‌ها شده است.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امروز هشتم آذرماه از برگزاری سی‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن میلاد نور در دو بخش حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه آقایان خبر داده است. این رقابت‌ها از سوی مؤسسه میقات‌القرآن برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برادر می‌توانند در رشته‌های قرائت، حفظ ۱۰ جزء، حفظ کل و سخنرانی در این رقابت‌ها شرکت کنند. مراحل مقدماتی و نیمه‌نهایی مسابقات ۲۵ و ۳۰ آذر‌ماه ۱۴۰۰ در مؤسسه میقات‌القرآن برگزار و مرحله نهایی ۲۶ بهمن‌ماه در حسینیه حضرت قائم به نشانی؛ بزرگراه بعثت، جنب نیروگاه برق، خیابان ۲۱ متری شهرک بعثت، انتهای فضای سبز برگزار می‌شود.

بارگذاری تلاوت ترتیل صفحه ۲۸۹ قرآن کریم شامل آیات ۶۷ تا ۷۵ سوره مبارکه اسراء با صدای شهریار پرهیزکار، انتشار گزارشی از حس و حال یک فرد ناشنوا در زمان حضور در مجلس عزاداری ایام محرم و احیاء 650 هکتار از موقوفات امام رضا(ع) در سرخس از دیگر مطالب معارفی منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس است.

تسنیم

خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبری با موضوع بازدید نمایندگان سازمان اسناد و کتابخانه ملی از آرشیو مرکزی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داده است. «روز گذشته اخباری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه به تازگی اسناد ملی نگهداری شده در سازمان اوقاف به دلیل ترکیدگی لوله آب از بین رفته‌ است. بر اساس این خبر، حجت‌الاسلام حسنی‌نیا، معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه بازدید مدیران و مسئولان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از مخزن اسناد این سازمان گفت: مخزن اسناد سازمان اوقاف همه استانداردهای لازم برای نگهداری اسناد را داراست و اینکه برخی از این مکان به‌عنوان استخر یادکرده‌اند، واقعاً جای تعجب دارد».

«جبران حق‌الناس در دنیا آسان‌تر است یا قیامت؟/ نحوه جبران حقوق مردم در عالم برزخ»،‌ «دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) وضعیت زنان در افغانستان را بررسی می‌کند» و «همراه با صحیفه سجادیه | چرا باید از امام معصوم اطاعت داشت؟» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در خبرگزاری تسنیم است.

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه در خیری زمان و مکان برگزاری فینال چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داده است. بر اساس این خبر «مرحله نهایی این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم از ۲۹ آذر تا سوم دی ماه به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تهران برگزار خواهد شد».

«مخزن اسناد اوقاف دارای تائید سازمان اسناد ملی است»، «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است»، «مهلت ارسال آثار کنگره شعر جعفر طیار(ع) تمدید شد»،‌ «استفاده از هوش مصنوعی در حوزه علوم دینی باید مورد توجه قرار گیرد» و «رونمایی از کتاب «الهیات سایبر»» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران در روز هشتم آذرماه است.

مهر

خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و عترت خبری از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که این روزها بسیار کم خبر شده را منتشر کرده است. بر اساس این خبر «با حضور سرپرست معاونت قرآن و عترت جلسه تعامل و همکاری با حوزه‌های علمیه با هدف هم افزایی هرچه بیشتر توسعه فرهنگ قرآنی کشور و ایجاد بسترهای نشر و ترویج فرهنگ دینی برگزار شد. در این جلسه سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تعیین اولویت‌های همکاری متقابل، بسیج ظرفیت‌ها و توانایی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت همکاری و مشارکت‌های دولتی و مردمی، تشکیل کارگروه مشترک جهت تسریع در اجرایی کردن برنامه‌های مشارکتی، مشارکت در تربیت و تأمین مربیان تخصصی در حوزه‌های مختلف قرآن و عترت تاکید کرد و گفت: همکاریهای مشترک بین این معاونت و معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه به صورت قرارداد تنظیم و مبادله شود».

مهر در خبر دیگری از برگزاری کنگره شعر حضرت جعفر طیار(س) خبر داده است. این کنگره برای نخستین بار همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت ایشان با حضور علما، فرهیختگان، شاعران و مادحین در موسسه فرهنگی امامت برگزار می‌شود. اولین همایش بزرگداشت مقام حضرت در سال ۹۸ و با رونمایی کتاب حضرت جعفر طیار سلام الله مردی که اگر می‌بود برگزار شد.

ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه قرآن و معارف گزارشی از پیشبرد طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور منتشر کرده است. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: « بررسی داده‌های موردنیاز در تصمیم‌گیری، در دستور کار جاری دبیرخانه این طرح قرار گرفته است. گزارش اول و دوم بودجه نمای فرهنگ با محوریت بررسی نهادی و موضوعی ردیف‌های فرهنگی دستگاه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی در بودجه کشور، منتشر شده است. دو گزارش بعدی که به بررسی بودجه‌های استانی فرهنگ و فعالیت‌های خارج از شمول بودجه عمومی در حوزه فرهنگ می‌پردازد، هم درحال تنظیم است. همچنین فعالسازی ظرفیت پژوهشکده‌ها، اندیشکده‌ها، تشکل‌های علمی و دانشجویی و حلقه‌های میانی در قالب نشست‌هایی پیگیری می‌شود. حمایت از پایان نامه‌ها و مطالعات دانشگاهی هم اجرایی شده است».

خبرگزاری جمهوری اسلامی در خبر دیگری از انتخاب «زهرا خلیلی» دانش آموز روشندل و حافظ قرآن کریم، به عنوان یکی از چهار نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام خبر داده است. هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام هم زمان با مسابقات بزرگسالان، همچون دو دوره گذشته به میزبانی شهرستان‌های استان تهران در اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

میزان

خبرگزاری میزان در بین خبرهای امروز صفحه ادبیات، دین و اندیشه، اسامی داوران نخستین کنگره شعر سردار سربداران را منتشر کرده است. طبق اعلام روابط عمومی ستاد خبری این کنگره هدف از برگزاری آن، که به همت «بنیاد مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» در حال برگزاری است، گردآوری برترین اشعار در قالب‌های متنوع به منظور ثبت حماسه شهادت، سردار دل‌هاست.

«حکم خمس سرمایه»، «اعلام ویژه برنامه‌های شبکه سلامت در هفته معلولین»، «ساختار فرهنگ و رسانه کشور، چگونه بازسازی می‌شود؟»، «توسعه متوازن و عدالت‌محور آستان قدس؛ این بار با تقویت منطقه ویژه سرخس» و «آرمین: کتاب گران نیست بلکه ما نتوانسته‌ایم فرهنگ مطالعه را در بین جامعه درونی‌سازی کنیم» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در این خبرگزاری است.

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران امروز هشتم آذرماه در صفحه دین و اندیشه از انتشار کتاب «یوسف قرآن» به زبان اردو خبر داده است. این کتاب اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم است که به زبان اردو در کشور هندوستان منتشر شده است. مؤلف در این کتاب، سوره یوسف، یکی از سوره‌های قرآن را مبنا قرار داده و در ذیل هر کدام از آیات آن، برداشت‌هایی که تعداد آن به 1270 مورد رسیده و ناشی از تحقیقات قرآنی و تفسیری ایشان می‌باشد را به عنوان نکته‌ها و پیام‌های آن سوره ارایه نموده است.

«رویکرد صندوق‌های بازنشستگی در خصوص سرمایه‌گذاری مسئولانه»، «ابیات فردوسی طرح جهان‌شناسانه و معرفت‌شناسانه‌ از حکمت اشراق است»، «فکری: تلاش کردم ترجمه ارتباطی باعث خروج از متن اصلی آن نشود/ تاکید روغنی بر به چالش کشیدن سند مدینه»، «مخزن اسناد اوقاف دارای تائید سازمان اسناد ملی است»، «پرده برداری از ابهام بُعدِ دموکراتیک مباحث شهری» و «تحلیلی جامعه‌شناختی از تغییرات جنسی و جنسیتی در جوامع امروزی» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در خبرگزاری کتاب ایران است.

یادآور می‌شود، باشگاه خبرنگاران جوان تا زمان تهیه این گزارش هیچ خبری بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت قرار نداده است.

انتهای پیام
captcha