دوره اقتصاد اسلامی در فرانسه برگزار می‌شود
کد خبر: 4017121
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

دوره اقتصاد اسلامی در فرانسه برگزار می‌شود

دوره اقتصاد اسلامی با همکاری مؤسسه امام غزالی پاریس، مسجد بزرگ پاریس و مدرسه «بیزینس فینانسیا» فرانسه در این کشور برگزار می‌شود.

دوره اقتصاد اسلامی در فرانسه برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، در پی مذاکره سه جانبه میان مؤسسه امام غزالی، مسجد بزرگ پاریس و مدرسه بیزینس فینانسیا، توافق شد که یک دوره اقتصاد اسلامی برگزار و در پایان این دوره گواهی معتبر اقتصاد اسلامی برای شرکت کنندگان صادر شود.

هدف از این اقدام پاسخگویی به نیاز آن‌هایی است که می‌خواهند با اقتصاد اسلامی آشنا شوند یا در نظر دارند مدیریت اماکن مذهبی و اسلامی را بر عهده گیرند. در این خصوص مدرسه بیزینس فینانسیا که مهم‌ترین مدرسه خصوصی در زمینه مالی است، حاضر شد که یک MBA (مدیریت ارشد کسب و کار) در زمینه مالی اسلامی راه‌اندازی کند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی کشورمان در فرانسه، در همین راستا قرار است مؤسسه غزالی دوره‌های کوتاه مدت و حرفه‌ای در بخش‌های مدیریت، منابع انسانی و یک دوره نیز در حوزه اقتصاد مالی اسلامی ارائه دهد.

شمس‌الدین حافظ، مدیر مسجد بزرگ پاریس می‌گوید: این همکاری به ما امکان می‌دهد برنامه‌های متنوع آموزشی به طرف‌های همکار ارائه و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای خود را افزایش دهیم.

«آلفونس لوپز دو کاسترو»، مدیر مدرسه بیزنس فینانسیا نیز می‌گوید: این همکاری بخشی از نقش اجتماعی این مدرسه است که در خدمت تمام فعالان اجتماعی قرار می‌گیرد تا توانایی‌های آن‌ها افزایش یابد.

برخی رسانه‌های فرانسه ضمن انعکاس این خبر اضافه کرده‌اند: امروزه حوزه صنایع مرتبط با اقتصاد اسلامی بیش از 3 تریلیون دلار را در بر می‌گیرد و در تمام بازارهای مالی در اروپا، خاورمیانه، افریقا و کشورهای جنوب شرقی آسیا حضور دارد، اما تعامل با این بازارها مستلزم شناخت از بخش‌های مختلف مرتبط مالی نظیر مسئله قوانین اسلامی، اقتصاد، بانکداری، بیمه یا مدیریت دارایی است.

در این برنامه موضوعاتی مانند اخلاق کاری و حقوق اسلامی، اصول و فنون مالی اسلامی با هدف پاسخ به چالش‌های مالی و اجتماعی معاصر ارائه می‌شود. قرار است از دسامبر سال میلادی جاری نخستین دوره کوتاه مدت در این زمینه در مؤسسه غزالی آغاز شود.

انتهای پیام
captcha