تشریح جزئیات فینال مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4016527
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
حمید مجیدی‌مهر بیان کرد:

تشریح جزئیات فینال مسابقات سراسری قرآن

دبیر چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به آغاز فینال این دوره از اواخر آذر گفت: پذیرش مسابقات از 29 آذر آغاز می‌شود و طی روزهای 30 آذر تا سوم دی‌ تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی میزبان شرکت‌کنندگان خواهد بود.

حمید مجیدی‌مهر دبیر چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن

حمید مجیدی‌مهر، دبیر چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد آخرین جزئیات این دوره از مسابقات گفت: مرحله فینال چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 29 آذر تا سوم دی‌‌ماه به صورت حضوری در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، که سال قبل میزبان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بود، برگزار می‌شود.

دبیر چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: شرکت‌کنندگان حاضر در این مرحله از صبح 29 آذر در تهران حضور می‌یابند و پذیرش خواهند شد. محل اسکان و سایر جزئیات به اطلاع شرکت‌کنندگان رسیده است.

معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد شیوه اجرای این مرحله اظهار کرد: در دورانی که مسابقات به صورت حضوری برگزار می‌شد و در زمان مدیریت سابق، برنامه‌ریزی اجرایی مسابقات به این صورت بود که تا رقابت در یک رشته به پایان نمی‌رسید، رقابت رشته دیگر آغاز نمی‌شد، اما در این دوره تلاش شده است که با الهام‌گیری از شیوه اجرای مسابقات در ادوار قبل‌تر، اجرای رقابت به صورت متنوع و اجرای شرکت‌کنندگان رشته‌های مختلف در یک روز باشد. بنابر این پخش رسانه‌ای مسابقات نیز در هر روز شامل بسته‌ای از اجرای شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف خواهد بود. تمامی رشته‌ها به غیر از رشته اذان(تنها از فضای مجازی پخش می‌شود)، که محدودیت‌ پخش رسانه‌ای دارد، از رادیو، تلویزیون و فضای مجازی پخش خواهد شد.

مجیدی‌مهر در مورد برگزاری رقابت‌ها در بخش بانوان نیز تصریح کرد: مسابقات بخش بانوان در نوبت صبح و بخش آقایان نیز از ساعت 18 تا 23 روزهای 30 تا سوم دی‌‌ماه برپا خواهد شد.

وی در مورد دلایل اعلام نشدن جزئیات این مرحله از مسابقات در شیوه‌نامه اجرایی و اطلاع‌رسانی نکردن در مورد آن اظهار کرد: با توجه به اینکه دستورالعمل اجرایی مسابقات در اردیبهشت‌‌ماه ابلاغ شد و در آن زمان مشخص نبود که شرایط کرونایی کشور در اواخر آذر به چه صورت خواهد بود، به همین دلیل در دستورالعمل اجرایی به شیوه برگزاری مرحله فینال مسابقات هیچ اشاره‌ای نشد. البته این امر به معنای نداشتن برنامه برای نحوه برگزاری فینال مسابقات نبوده است.

معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه در دو هفته اخیر به جمع‌بندی نهایی برای برگزاری حضوری مسابقات رسیده‌ایم، تصریح کرد: قبل از قطعی شدن برگزاری مسابقات به صورت حضوری، دو نقشه راه را برای برگزاری به صورت کامل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده بودیم. از حدود یک ماه قبل نیز در تمام اطلاع‌رسانی‌هایی که از طریق رسانه‌ها صورت گرفت، تأکید شد که مسابقات حضوری خواهد بود، اما آن را ابلاغ نکردیم تا به نتیجه قطعی برسیم.

مجیدی‌مهر درباره دلایل اعلام با تأخیر اسامی فینالیست‌های مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: بخشی از دلایل تأخیر اعلام نتایج مسابقات موضوعات اشاره‌ شده است، چرا که قبل از اعلام اسامی باید بررسی‌های لازم صورت می‌گرفت تا براساس آن، به نتیجه قطعی می‌رسیدیم و تعداد نفرات و ... برای حضور در مرحله حضوری معین می‌شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha