زن هویت‌ساز چه ویژگی‌هایی دارد؟
کد خبر: 4016424
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

زن هویت‌ساز چه ویژگی‌هایی دارد؟

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه خراسان‌جنوبی گفت: معیار‌های سنتی و مدرن در جامعه امروز تعارضاتی دارند که بانوان ضمن شناخت این تعارضات لازم است به دنبال رفع این تعارضات ابتدا در درون خود و سپس در محیط خانه و جامعه بوده و هیچ یک را از بین نبرند و تلفیق آن را در زندگی خود داشته باشند.

زهره روستا، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه خراسان‌جنوبیزهره روستا، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: قدرت بسیجی تا این اندازه مهم و سرنوشت‌ساز است که یک خبرنگار خارجی از قدرت ایران در مقابل ابرقدرت‌های جهان سخن می‌گوید؛ با اینکه می‌داند این سخن‌ها برایش عواقبی خواهد داشت؛ این خبرنگار بدون اینکه بسیجی باشد بسیجی است، چراکه می‌داند در چه زمانی و در چه حالی زندگی می‌کند.

وی با بیان اینکه بصیرت، به این معناست که ما بدانیم که هستیم، چه هستیم و چه جریانی در جهان در حال اتفاق است، افزود: روحیه بسیجی، به معنای شناخت مسائل پیرامونی به اقتضای روز و شرایط است، اما گاهی این طرز تفکر اشتباه گرفته می‌شود و فکر می‌شود که بسیجی بودن مربوط به زمان‌های گذشته است.

روستا با بیان اینکه امروز برترین فعالیت ما بانوی تراز و معرفی و تبیین الگوی فاطمی از حضرت زهرا(س) است، تصریح کرد: از خدمات ویژه و مهم جامعه زنان، مهد و انواع آن هستند مانند مهد مسجد، مهد آدینه، مهد مناسبتی و از این قبیل و بهترین مهدی که بسته به آسیب کرونا توانست شکل بگیرد مهد محله است.

روستا ادامه داد: هنگامی که مادران و یا معلمان، پزشکان و افراد جامعه نمی‌توانند از فرزند خود رسیدگی کنند، مربی آموزشی که همه تست‌های مهارتی و روانشناسی را گذرانده از این افراد نگهداری می‌کند و مهد محله شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با تشکیل این مهدها در واقع به زن برای انجام وظایف روزانه‌اش کمک کرده‌ایم تا به سطحی از کمال و ترتیب در کار برسد و این ترتیب باید با وجود روحیه بسیجی و زهراگونه صورت گیرد.

وی بیان کرد: محوریت برنامه‌های بسیج جامعه زنان با درنظر گرفتن شاخصه‌های اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری است؛ این الگو یک حد واسط است که در آن بانوی اسلام نه مانند زن شرقی انزوا پیشه کرده و نه مانند زن غربی از ارزش‌های زنانه غفلت کرده بلکه همیشه در صحنه است و با حفظ خطوط و حد و مرزها و حجاب حضوری چند منظوره در جامعه دارد؛ این حضور چندجانبه به این منظور است که علاوه بر نقشی که برای تعالی خود دارد به تعالی جامعه نیز می‌پردازد.

بانوان به دنبال هویت‌یابی اصلی خود باشند

وی افزود: خراسان‌جنوبی جزء استانی‌هایی است که در آن برادران و خواهران اهل تسنن و شیعه در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی دارند و وحدت حرف اول را در بین آنان می‌زند؛ خوب باید دید که این وحدت و مضامین آن ابتدا از محیط خانواده آغاز می‌شود و نقطه تمرکز برای ایجاد تفکرات در این محیط، زن است.

روستا ادامه داد: بانوان باید به دنبال هویت‌یابی اصلی خود باشند چراکه اگر بانوان هویت اصلی خود را که خداوند برای آنان تدارک دیده بشناسند می‌توانند نقش مؤثری در جامعه ایفا کنند و از سویی عامل تمدن‌سازی اسلامی شوند.

وی با بیان اينکه زن می‌تواند زمینه‌های خلاقیت و سازندگی اجتماع را ایجاد کند، تصریح کرد: معیار‌های سنتی و مدرن در جامعه امروز تعارضاتی دارند که بانوان ضمن شناخت این تعارضات لازم است به دنبال رفع این تعارضات ابتدا در درون خود و سپس در محیط خانه و جامعه بوده و هیچ یک را از بین نبرند و تلفیق آن را در زندگی خود داشته باشند.

روستا با بیان اينکه گاهی زن اسلامی از هویت خود و آنچه که خداوند برای زن دیده است، فاصله می‌گیرد، یادآور شد: دلیل تنزل بانوان از هویت واقعی خود، آموزش‌های دور از واقعیت جامعه غرب برای زن و مکتب‌های نوظهور است که باید در قاموس زن اسلامی برطرف شود.

انتهای پیام
captcha