آیت‌الله جعفری همه وجودش را برای انقلاب گذاشت
کد خبر: 4016183
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آیت‌الله جعفری همه وجودش را برای انقلاب گذاشت

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد امام جمعه فقید کرمان با بیان اینکه منبرهای آتشین، موضع‌گیری همانند موضع امام و رهبری در شرایط مختلف و داشتن صراحت و صداقت باعث شد همه شیفته آیت‌الله جعفری شوند، گفت: ایشان همه وجودش را برای انقلاب گذاشته بود.

آیت‌الله جعفری همه وجودش را برای انقلاب گذاشتبه گزارش ایکنا از کرمان مراسم بزرگداشت اولین سالگرد رحلت آیت‌الله سید یحیی جعفری(امام جمعه فقید کرمان) امروز پنجشنبه چهارم آذرماه در مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در این مراسم ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم بیان کرد: مرحوم آیت‌الله جعفری عالمی عامل، مجاهدی خستگی ناپذیر و همیشه در صحنه، شخصیتی مردمی و خدمتگذار،  مجسمه اخلاق، تقوا، فضیلت و صفا و صداقت بود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری سخن گفتن درباره شخصیت‌هایی که عمر را در راه اسلام و خدمتگذاری به مردم ولایتمدار صرف کردند، دشوار دانست و گفت: از دو بُعد باید درباره این شخصیت‌ها سخن گفت که یکی جایگاه علم و عالم و تأثیر عالم در فرهنگ جامعه انقلابی است و دیگری پیرامون کسی است که خود را وقف خدمت به مردم کرده و در غم و شادی مردم همراه بوده است.

وی با بیان  اینکه عناصر گوناگونی در شکل‌گیری شخصیت افراد تاثیرگذار است که برخی از این عناصر به تنهایی می‌تواند معرف آن شخصیت باشد، گفت: ایمان و تقوا، علم و دانش، بصیرت و زمان شناسی، جهاد و مبارزه و خستگی ناپذیری، همیشه در میدان بودن، تحمل مشکلات،  صراحت در سخن و صداقت در گفتار و غیره از جمله این عناصر است و اینگونه افراد در همه تاریخ مورد احترام هستند زیرا تعلق به همه دارند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بخشی از مبارزات آیت‌الله جعفری در دوران قبل از انقلاب، گفت: چنین عالمانی که خدا ترس، مردمی، مرزبان و نگهبان در جامعه بودند در تاریخ ماندگار هستند و زندگی آیت‌الله جعفری از همین نمونه‌ها است که از کوران حوادث عبور کرده است و مردم شریف استان کرمان تا سالیانی در سوگ او هستند.

وی تصریح کرد: منبرهای آتشین، مواجهه با فتنه‌ها، موضع‌گیری همانند موضع امام و رهبری در شرایط مختلف، داشتن صراحت و صداقت و نداشتن حب و بغض باعث شد همه شیفته آیت‌الله جعفری شوند و او محبوب همه طبقات اجتماعی بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید چنین عالمانی زمان‌شناس و دارای موضع به جا تربیت کند که سکوت و سخن آنان برای جامعه پیام داشته باشد، بیان کرد: اینکه رهبری فرمودند شأن آیت‌الله جعفری (پس از کناره‌گیری از منصب امامت جمعه) باید حفظ شود به تعبیر من برای این است که ایشان همه وجودش را برای انقلاب گذاشته بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با ابراز خرسندی از توفیق زیارت شهید سلیمانی بیان کرد:  شهید سلیمانی متعلق به کرمان و گلزار شهدای کرمان نیست بلکه حضور زائرانی از دیگر کشورها نشان این است که او متعلق به همه است.

انتهای پیام
captcha