از برگزاری طرح «رفیق راه» تا «حافظان نور» در اراک + فیلم
کد خبر: 4013077
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

از برگزاری طرح «رفیق راه» تا «حافظان نور» در اراک + فیلم

طرح «رفیق راه» با محوریت آشنایی با مفاهیم قرآن و طرح «حافظان نور» از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت عصر ظهور اراک برگزار می‌شود.

سیدمحمد خاتمی‌نژاد، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت عصر ظهور اراک به گزارش ایکنا، سیدمحمد خاتمی‌نژاد، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت عصر ظهور اراک گفت: این مؤسسه فعالیتش را از حدود 12 سال گذشته در اراک آغاز کرده است، طی این دوره‌ها توانسته شاگردان بی‌شماری را تربیت کند و پرورش دهد.

وی ادامه داد: برگزاری 14 دوره کامل طرح «رفیق راه» با محوریت آشنایی با مفاهیم قرآن براساس کتاب مفاهیم استاد مسعود وکیل، برگزاری دوره‌های متعدد حفظ قرآن به نام طرح «حافظان نور» و تولید بیش از هزار نماهنگ صوتی و تصویری در فضای مجازی و بارگذاری در سایت‌های پرمخاطب و انواع کانال‌های پیام‌رسان‌ها از جمله دستاوردهای مؤسسه طی این سال‌ها است.

خاتمی‌نژاد اضافه کرد: طرح آیه‌های فراموش شده با محوریت تفسیر قرآن در بخش‌هایی چون نکات برگزیده تفسیری از ابتدای قرآن کریم (تفسیر ترتیبی)، پرسمان زندگی(احکام)، موعودپژوهی و آخرالزمان، روش‌های نیکو در معاشرت و تلنگرهای عصر ظهوری (مباحث آخرالزمان و مهدویت، پاسخ به شبهات، دفاع مقدس) در مؤسسه در حال اجرا است.

وی به تفاهم‌نامه اخیر اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره‌کل تشکل‌های دینی در زمینه بهره‌مندی از فضای بقاع متبرکه در سطح استان‌ها و هیئات مذهبی از سوی مؤسسه اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه فی نفسه خوب است، چرا که بخشی از مشکلات مؤسسات را حل خواهد کرد، اما اینکه متولیان مساجد و بقاع متبرکه چه میزان در این زمینه همکاری کنند تا موانع برطرف شود، بحث دیگری است که نیازمند تعامل بیشتر به ویژه در سطح استان‌ها است.

مدیر مؤسسه عصر ظهور با تأکید بر اینکه لفظ این عمل خوب، لازم و قابل ستایش است، اما کافی نیست، افزود: بهره‌مندی از ظرفیت این تفاهم‌نامه نیازمند پای کار آمدن، تمامی عزیزان و دست‌اندرکاران است تا این مسئله برای همیشه حل شود.

خاتمی‌نژاد با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات مؤسسات قرآنی بحث بیمه و مالیات است، گفت: با وجود مصوبات قانونی همچنان موانع و مشکلاتی این عرصه ادامه دارد، بنابر این با تدبیر عزیزان امیدواریم برطرف شود. پیشنهاد ما این است که بتوانیم در کنار بیمه فعالان قرآنی کادر اجرایی و آموزشی مؤسسات را بیمه کنیم تا با فراغ بال و خیال آسوده‌تر این عزیزان، امور مؤسسه را دنبال کنند.

یادآوری می‌شود، مؤسسه عصر ظهور در اراک، ابتدای خیابان دانشگاه، روبه‌روی مصلای بیت‌المقدس، خیابان شهید مدرس، مسجد حضرت رسول(ص) قرار دارد. علاقه‌مندان برای اطلاع از دوره‌های این مؤسسه می‌توانند به پایگاه اینترنتی به نشانی http://asre-zohur.ir مراجعه کنند یا با شماره9186309541  تماس بگیرند.

همچنین این مؤسسه دارای صحفه‌ا‌ی در آپارات به نشانی  https://www.aparat.com/asrezohur_arak است. 

انتهای پیام
captcha