رشد اقتصادی استان یزد 8.3 درصد پیش‌بینی شد
کد خبر: 4008289
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷

رشد اقتصادی استان یزد 8.3 درصد پیش‌بینی شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به اینکه رفاه مردم و برقراری عدالت اقتصادی هدف دولت سیزدهم است گفت: رشد اقتصادی استان در بودجه سال 1401، 8.3 درصد پیش‌بینی شده است.

سید مجتبی حسینی‌پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سید مجتبی حسینی‌پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، امروز، 4 آبان ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای تغییر ریل در بودجه و برنامه‌ریزی اظهار کرد: عزم دولت اصلاح سیاست‌های کلان است و در همین راستا نیز شاخص‌های کلان اقتصادی مورد تأکید در بودجه ۱۴۰۱ است و هر استانی نیز بر اساس سند آمایش و ظرفیت‌های خود، این شاخص‌ها را تعریف و هدف‌گذاری خواهد کرد.

حسینی‌پور هدف دولت را رفاه مردم و برقراری عدالت اقتصادی دانست و گفت: الگوی بودجه‌ریزی مبتنی بر برنامه‌ با اهتمام به رشد اقتصادی و سوق دادن پروژه‌محوری به اقتصاد محوری است، همچنین مدیریت مؤثر منابع مالی از دیگر اولویت‌های دولت است که در این زمینه نیز نیازمند تغییرات و برقراری رابطه مؤثر بین مصرف منابع مالی و رشد اقتصادی هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد افزود: در این استان رشد اقتصادی 8.3 درصدی در سال 1401 پیش بینی شده که در این زمینه سند آمایش استان به عنوان سرلوحه مورد توجه قرار دارد.

مجید دهقانی‌زاده، معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت استان نیز با اشاره به تدوین سند آمایش استان گفت: سه موضوع اصلی در این سند شامل توسعه مبتنی بر حفظ و تقویت برند و هویت یزدی، اقتصاد دانش‌بنیان متکی بر مزیت‌های استان و تولید علم و فناوری و پرورش نخبگان آبادگر است.

وی مجموع اعتبارات عمرانی استان در سال جاری را ۹۰۵ میلیارد تومان برشمرد که تاکنون 50 درصد از مجموع اعتبارات استان تخصیص یافته است.

جعفر رحمانی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت استان نیز در این نشست گفت: توسعه به دست نیروی انسانی شکل می‌گیرد لذا تربیت نیروی انسانی توسعه گرا را در دستور کار استان داریم.

وی از فعالیت 50 هزار نفر در استان در قالب 126 دستگاه اجرایی به جز مراکز امنیتی و نظامی در نظام اداری استان خبر داد و گفت: از این تعداد 62 درصد را مردان و 38 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

حمید فخرالدین، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت استان یزد نیز با بیان اینکه سالانه بیش از 30 طرح آمارگیری در استان انجام می‌شود، گفت: طبق قانون اطلاعات جمع آوری شده از مردم کاملاً محرمانه است و آن را به عنوان حق‌الناس می‌دانیم.

وی نرخ بیکاری سال گذشته استان را 11.1 درصد خواند و گفت: این نرخ در تابستان امسال برای استان یزد ۱۳.۶ درصد بوده است. البته استان یزد در نرخ بیکاری زنان در رتبه دوم کشور و نرخ بیکاری مردان در رتبه 26 کشوری قرار دارد.

انتهای پیام
captcha