جوانان انقلابی کارها را بر تقوا و رضای خالق پایه‌گذاری کنند
کد خبر: 4007444
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

جوانان انقلابی کارها را بر تقوا و رضای خالق پایه‌گذاری کنند

امام‌جمعه بوشهر گفت: انسان‌ها و به‌خصوص جوانان انقلابی باید بنیان همه کارهای خود را بر روی تقوا الهی و رضای خالق سبحان بنا و پایه‌گذاری کنند تا کارها بدون آسیب به رشد و کمال برسد.

جوانان انقلابی کارها را بر روی تقوا و رضای خالق سبحان پایه‌گذاری کنندبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، اول آبان‌ماه در نشست با جامعه جوانان متحد اسلامی استان بوشهر که در محل مجتمع فرهنگی و پژوهشی آدینه کوی شهید مدرس این شهر برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر روی اتکا به جوانان خیلی تأکید دارند، اظهار کرد: بی‌تردید جهان آینده، جهانی است که توسط جوانان کنونی انقلابی مسلمان براساس اندیشه‌های انقلابی و از طریق نام مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) برای تمدن مهدوی رقم خواهد خورد.

امام‌جمعه بوشهر توجه به جوان را یک توجه استراژیک و بنیادین دانست و افزود: اگر کسی به جوان کنونی توجه نکند یعنی تزلزل در شرایط کنونی و از دست دادن آینده. همچنین توجه به جوان، اساس است و عدم توجه و استفاده از جوانان نشان از عدم عقلانیت مدیریتی در حوزه‌های مختلف است.

وی استان بوشهر را یک استان بسیار مهم و راهبردی در سطح کشور برشمرد و تصریح کرد: استان بوشهر از استان‌های جوان کشور و دارای بالاترین شاخصه‌های رشد اقتصاد و اولین استان در تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه است.

امام‌جمعه بوشهر تأکید کرد: با توجه به آینده استان بوشهر که یک استان صنعتی خواهد بود، بنده از سال‌ها قبل طرح تحول در نوع نگرش مدیریتی در جوانان و جامعه را ارائه کردم که طی این طرح جوانان استان باید به سمت رشته‌های تجربی، صنعتی، فناورانه و حوزه مهندسی حرکت کنند و این نگاه که در اتاق بنشینیم و مدیریت کنیم باید در استان از بین برود.

وی با بیان اینکه اعتماد به جوانان از دیرباز در استان بوشهر ضعیف بوده و این مسئله نهاینه شده است، اظهار کرد: عدم اعتماد به جوانان در استان بوشهر باید شکسته شود و ضمن توجه به این قشر، از جوانان توانمند در عرصه‌های مختلف استفاده شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: انسان‌ها هر کاری که می‌خواهند بکنند، باید ابتدا زیرساخت بسازند. چه کار اقتصادی، چه کار گیاهی، چه کار حیوانی، چه کار عقلی و چه کار فوق عقلی. وگرنه لطمه و آسیب می‌بینند و زحماتشان را هدر می‌دهند. لذا ماندگاری اعمال در گرو بنیان و زیرساخت آن اعمال به‌عنوان اساسی‌ترین و استوارترین بنیان است. ما انسان‌ها نیز در رَحِمِ دنیا باید کارمان بنیان داشته باشد. مثلا اگر کار اقتصادی بنیان نداشته باشد، انسان را به جهنم می‌برد. کار خانوادگی و کار علمی به یک جایی باید بند باشد. یک اصل و اصولی باید داشته باشد. بدانید که اگر کسی کارش بنیان نداشته باشد، وقتی که به عالیترین درجات اجتماعی هم می‌رسد، حتی در مقدس‌ترین چهره، ولی باز هم سقوط می‌کند. انسان‌ها و به‌خصوص جوانان انقلابی باید بنیان همه کارهای خود را بر روی تقوا الهی و رضای خالق سبحان بنا و پایه‌گذاری کنند تا کارها بدون آسیب به رشد و کمال برسد.

حامد فکوری

انتهای پیام
captcha