اولین پلاک خانه نهج‌البلاغه منطقه ابوزیدآباد نصب شد + فیلم
کد خبر: 4007270
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

اولین پلاک خانه نهج‌البلاغه منطقه ابوزیدآباد نصب شد + فیلم

اولین پلاک خانه نهج‌البلاغه در ابوزیدآباد منطقه کویرات کاشان از سوی مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان نصب شد.

به گزارش ایکنا، اولین پلاک خانه نهج‌البلاغه در ابوزیدآباد منطقه کویرات نصب شد. ابوزیدآباد مرکز بخش کویرات و شهری از توابع این بخش در شهرستان آران و بیدگل است.

خانه‌های نهج‌البلاغه یک طرح ملی است و از کاشان، پایتخت نهج‌البلاغه آغاز شده است. حمایت‌کننده و مجری طرح مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان است که رابطان را در شهرهای مختلف شناسایی می‌کند و با آن‌ها ارتباط می‌گیرد. افرادی که علاقه‌مند به برپایی دورهمی‌های نهج‌البلاغه در منزل خود هستند، اعلام آمادگی می‌کنند و مؤسسه اقدام به تأمین مدرس برای این دورهمی‌ها می‌کند و اگر مدرس در آن محدوده مکانی نباشد دوره‌های تربیت مربی نهج‌البلاغه برای علاقه‌مندان ساکن آن محل برپا می‌شود.

جلسات نهج‌البلاغه به صورت هفتگی، ماهانه یا فصلی برگزار می‌شود و مخاطب آن می‌توانند از سه تا صد نفر باشند. همچنین به جز استان‌های دیگر ایران، تشکل‌های شیعی چند کشور دیگر نیز از جمله اسپانیا، پاکستان و فرانسه از این طرح استقبال کرده‌اند.

خانه‌هایی که شروع به فعالیت کرده‌اند، پلاکی را مختص خود دریافت می‌کنند که از ۱۱۰+۱ شروع شده، پلاک‌ها درب این منازل نصب می‌شود تا اهالی محل بدانند که این منزل پایگاه دورهمی نهج‌البلاغه است و می‌توانند از محافل آن استفاده کنند.

علاقه‌مندان به منظور دریافت پلاک خانه نهج‌البلاغه خود می‌توانند با شماره ۰۹۰۱۵۷۷۹۱۷۶ تماس بگیرند و از حضور یک استاد به‌صورت هفتگی، ماهانه و حتی فصلی در منزل خود بهره‌مند شوند.

یادآور می‌شود، این مؤسسه به نشانی کاشان، میدان کمال‌الملک، کوی جنب بازار رضا واقع شده است.

انتهای پیام
captcha