قدردانی اتحادیه کشوری مؤسسات از وزیر ارشاد و فراکسیون قرآن + صوت
کد خبر: 4006620
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
در پی برگزاری نشست روز گذشته /

قدردانی اتحادیه کشوری مؤسسات از وزیر ارشاد و فراکسیون قرآن + صوت

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت ضمن تشکر از نتایجی که نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فراکسیون قرآن و عترت در پی داشته است، گفت: نقطه نظرات وزیر درباره بیمه فعالان قرآنی و حتی توجه در اصلاح نام صندوق هنر، یکی از نکات برجسته و دقیقی بود که نشان‌دهنده مطالعه ایشان است.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به گزارش روز گذشته نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فراکسیون قرآن و عترت، نتایجی که اعلام شد موجی از امید و نشاط قرآنی را در بین مدیران و مربیان قرآن ایجاد کرد.

وی ادامه داد: تردیدی نیست نقطه نظرات فراکسیون قرآن علی‌الخصوص مواضعی که درباره شورای عالی قرآن استان‌ها گرفته شد، اگر با جدیت پیگیری و شوراهای استانی احیا شود بخشی از مطالبات قرآنی در استان‌ها تعیین تکلیف می‌شود. اما پیشنهاد می‌کنم تا مسئولیت صفر تا صد این کارهای بزرگ قرآنی به ویژه حفظ قرآن با پرچم‌داری نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها پیگیری شود.


بیشتر بخوانید:


انجم‌شعاع با تأکید بر اینکه احیای این شورا از مطالبات مجموعه‌های قرآنی است، اظهار کرد: قطعاً در این احیا انتظار مجموعه اتحادیه کشوری این است که دبیری شورا با مجموعه مردم‌نهاد باشد که فارغ از دغدغه‌ها و بروکراسی‌های اداری و با عشق به تحقق مطالبات مقام معظم رهبری دبیرخانه را در اتحادیه فعال کنند تا ان‌شاءالله بتوانیم گام‌های بزرگی در این زمینه برداریم.

کد

مدیرعامل اتحادیه کشوری تصریح کرد: نقطه نظرات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بیمه معلمان و مدیران قرآنی و حتی دقت وزیر در اصلاح نام صندوق، یکی از نکات برجسته و دقیقی بود که نشان‌دهنده مطالعه ایشان است، البته بدنه فعلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از کارشناسان خوب قرآنی هستند، همواره مساعدت داشتند، اما امروز روزنه جدیدی برای اتحادیه و بخش مردمی و بدنه ارشاد ایجاد شده است تا بتوانیم خدمت بیشتری را به ساحت مقدس قرآن انجام دهیم.

انجم‌شعاع اضافه کرد: تردیدی نداریم برخی از مطالبات دیگر اتحادیه چون واگذاری امور اجرایی به اتحادیه، فرایند صدور مجوز و سایر موارد، کارشناسی شده و عزیزان در دو مجموعه سازمان دارالقرآن الکریم و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد تا حدود زیادی با نقطه نظرات ما همراه هستند، فقط ملاحظات حاکمیتی دارند که فراکسیون قرآن و عترت می‌تواند فصل‌الخطاب موارد مبهم و غیر مشترک باشد و به تفاهم‌نامه اجرایی تبدل شود تا توسعه ساختارهای مردم‌نهاد و تحکیم آنها را در کل ایران اسلامی شاهد باشیم.

وی گفت: ضمن تشکر مجدد از اقدامات ارزشمند اخیر فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، نکات پیش برنده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که نشان‌دهنده مطالعات و آسیب‌شناسی دقیق در این حوزه بوده است، امیدواریم تا فصل جدیدی از همدلی و همسویی در اجرای فعالیت‌های قرآنی را شاهد باشیم تا بخشی از انتظارات و مطالباتی که از مجموعه‌های قرآنی کشور در ایجاد سبک زندگی قرآنی و عمل به قرآن تعریف شده است، محقق شود.

انتهای پیام
captcha