چهاردهمین جشنواره ملی «موسیقی نواحی» در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4006137
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

چهاردهمین جشنواره ملی «موسیقی نواحی» در کرمان برگزار می‌شود

چهاردهمین جشنواره ملی «موسیقی نواحی» با موضوع وحدت در کثرت موسیقی اقوام از ۲۹ مهرماه تا ۲ آبان‌ماه امسال با حضور ۷۰ هنرمند در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان امروز دوشنبه 26 مهرماه در نشست خبری که در محل اداره کل ارشاد کرمان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد پیش رو بیان کرد: جشنواره ملی موسیقی نواحی رویداد مهمی است که هر ساله در کرمان برگزار می‌شود و امسال نیز با نام «وحدت در کثرت موسیقی اقوام» از 29 مهرماه تا 2 آبان‌ماه در محل باغ موزه وزیری کرمان برگزار خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه این جشنواره جزو سه رویداد مهم در حوزه موسیقی کشور است، گفت: کرمان از نظر اقلیمی و فرهنگ گستردگی دارد و در زمینه موسیقی نواحی و سازهای آن دارای کثرت است. نام این جشنواره با نام کرمان عجین شده است و امیدواریم به زودی شاهد شکل‌گیری دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی نواحی در کرمان باشیم.

وی ادامه داد: تا سال 98 این جشنواره با حضور مردم برگزار می‌شد. اما سال گذشته به خاطر شیوع کرونا به‌صورت مجازی انجام شد. امسال نیز این جشنواره با در نظر گرفتن شرایط و با برنامه‌ریزی انجام شده با حضور مهمانان و هنرمندان کرمان و با جمعیت محدود برگزار خواهد شد.

علیزاده تصریح کرد: با توجه به اقوام متعددی که در ایران وجود دارند برنامه‌ریزی‌‌های امسال به نحوی است تا حضور اقوام مختلف را در جشنواره داشته باشیم فارغ از اینکه چه استانی در جشنواره شرکت می‌کند. حدود 70 نفر از اساتید و هنرمندان موسیقی نواحی به ارائه کارهای خود خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha