مراسم گرامیداشت سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان برگزار شد
کد خبر: 4005536
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱

مراسم گرامیداشت سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان برگزار شد

مراسم گرامیداشت 24 مهر سالروز فاجعه به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان با حضور مسئولین در این مسجد برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان مراسم گرامیداشت 24 مهر سالروز فاجعه به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان، امشب با حضور حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، زینی‌وند استاندار کرمان، سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولان استان در مسجد جامع کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی عارفی، نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تبریک آغاز امامت حضرت مهدی‌(عج)  به بیان کارکرد مسجد در اسلام پرداخت و گفت: مسجد از ابتدای حضور انسان بر روی زمین وجود داشت. انسان با مسجد زندگی کرد و انبیا و ائمه تمام فعالیت‌های خود را در مسجد که حالت قدسی و کارکردهای سیاسی و اجتماعی دارند، انجام دادند.

وی با بیان اینکه بیت‌الحرام، بیت العتیق است که از سوی حضرت آدم بنیانگذاری و توسط حضرت ابراهیم(ع) بازسازی شد، گفت: کعبه اولین مسجد است و خداوند برای این مسجد با عظمت دو کارکرد را بیان می‌کند. کارکرد اول مسجد اخروی است که خانه توحید و برای خدا است؛ کار کرد دوم مسجد کار کرد دنیوی مسجد است و همانطور که در آیات قرآن آمده، مسجد برای مردم است.

عارفی با اشاره به اینکه مسجد مکان حل مشکلات مردم در طول تاریخ بوده است، بیان کرد: مسجدی که خودش را از مسائل سیاسی دور نگه‌ دارد و فقط محل سجده شود، مسجد نبوی نیست. پیامبر (ص) در مسجد سیاست‌های نظام اسلامی را برنامه‌ریزی  و استاندار، فرماندار و فرمانده نظامی انتخاب می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی کرمان به کارکرد رسانه‌ای مسجد اشاره کرد و گفت: مسجد بزرگترین مکان برای اطلاع‌رسانی بود و در زمان نیاز برای حضور مردم در مسجد، از مناره‌های مساجد اذان می‌گفتند و پیامبر‌(ص) برنامه‌های خود را به مردم اعلام می‌کرد.

وی با بیان اینکه مساجد محل علم و تربیت بودند، گفت: مسجد مکان رشد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، کمک به محرومان و پشتیبانی از مظلومان و مقابله با دشمنان اسلام است.

عارفی ‌نقش مسجد در انقلاب اسلامی را بسیار عجیب و مهم دانست و گفت: یکی از مهمترین ارکان انقلاب مساجد بودند، گفت: واقعه آتش‌سوزی مسجد جامع کرمان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود. شاه در آتش شعله‌های مسجد جامع کرمان سوخت و رژیمش به سمت اضمحلال رفت.

وی با بیان اینکه مسئولین باید به این نماد مقاومت مردم کرمان توجه کنند، گفت: بعد از انقلاب مسجد جامع هم در سازماندهی نیروها برای اعزام به جبهه و هم در پشتیبانی جبهه فعال بود و مردان بزرگی مانند شهید سلیمانی و شهید مغفوری، تربیت‌یافته مساجد هستند.

انتهای پیام
captcha