خط ملی «نماد» در آموزش و پرورش کرمان راه‌اندازی شد
کد خبر: 4005381
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

خط ملی «نماد» در آموزش و پرورش کرمان راه‌اندازی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از راه‌اندازی خط ملی نماد با محوریت اورژانس مشاوره دانش‌آموزی ۱۵۷۰ در آموزش و پرورش استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، آئین آغاز به کار خط اورژانس مشاوره دانش‌آموزی 1570 با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، معاونان پرورشی و فرهنگی و آموزش متوسطه و جمعی از رؤسا و مدیران ادارات امور تربیتی، مشاوره استان امروز، شنبه 24 مهرماه در مرکز مشاوره آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم بیان کرد: در شرایطی که مخاطرات گوناگون، سلامت روانی و اجتماعی کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند، شناخت و استفاده از ظرفیت‌های متنوع و راهکارهای جامع برای دسترسی دانش‌آموزان و خانواده‌ها به خدمات مورد نیاز راهنمایی، مشاوره و مددکاری ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: مرکز اورژانس مشاوره دانش‌آموزی با شماره 1570 با هدف تسهیل در دسترسی به موقع دانش‌آموزان، والدین و معلمان به خدمات مشاوره‌ای رایگان شامل مشاوره تحصیلی، خانواده، اختلالات یادگیری، اختلالات روانپزشکی، روان سنجی، گفتار درمانی و مددکاری اجتماعی و با رویکرد واکنش سریع و به موقع در فوریت‌های روانی-اجتماعی راه اندازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: تمامی دانش‌آموزان و والدین آن‌ها و معلمان می‌توانند همه روزه از ساعت 8 تا 20 با شماره‌گیری 1570 از خدمات مشاوره‌ای رایگان بهره‌مند شوند و چنانچه نیاز به ارائه خدمات بیشتر باشد مراکزی در همان شهرستان یا منطقه یا نزدیکترین مرکز مشاوره در شهرهای مجاور به متقاضیان معرفی می‌شود.

انتهای پیام
captcha