محور حرکت دولت، اجرای عدالت است/ اولویت رفع مشکل اشتغال و مسکن
کد خبر: 4004969
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
رئیسی در جمع علما و مردم شیراز:

محور حرکت دولت، اجرای عدالت است/ اولویت رفع مشکل اشتغال و مسکن

رئیس جمهور کشورمان در تشریح گام‌های دولت سیزدهم گفت: محور حرکت دولت سیزدهم با حمایت مردم و با توکل به حضرت حق، اجرای عدالت خواهد بود.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان امروز، 22 مهرماه در دیدار عمومی با جمعی از علما و مردم شیراز ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: متأسفانه به دلیل شیوع کرونا امکان حضور بسیاری از مردم فراهم نیست در صورتی که بسیار علاقه‌مند بودم که بسیاری از مردم شیراز و استان فارس را زیارت می‌کردم.

وی از عامه و اقشار مختلف مردم اعم از علمای شیعه و سنی، دانشگاهیان، حوزویان، دانشجویان، جوانان، بانوان و غیره قدردانی کرد و افزود: برای ارسال رسل الهی و انزال کتب الهی به ویژه وجود مقدس حضرت ختمی مرتب محمدبن عبدالله(ص) و قرآن کریم، بزرگترین نعمت الهی را داریم.

رئیسی بزرگترین نعمتی که برای انسان وجود دارد را نعمت هدایت توصیف کرد و گفت: اگر همه نعمت‌ها برای انسان می‌بود، اما نعمت هدایت، امامت و ولایت برای ما نبود، زندگیمان برخوردار از حیات انسانی و ربانی نبود.یک حیات نباتی، حیوانی و انسانی داریم. رشد، نمو، تکثیر نوع خود و جذب و دفع اینها همه از لوازم حیات است اما آن حیاتی که برای انسان تعریف شده است، حیات انسانی و حیات الهی انسان است. آنچه که انسانیت انسان در گرو آن است. آنچه که انسان در گرو او به جایگاه انسانیت نائل شده است، برخوردار از حیات طیبه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه انسان در پرتوی فراگرفتن قرآن به جایگاه رفیع انسانی می‌رسد، گفت: حافظ یک عارف قرآنی است و اگر به جایگاه لسان‌الغیب رسیده، از نورانیت قرآن به جایی رسیده است. تمام نامداران این خطه اعم از ملاصدرا، شهید آیت‌الله دستغیب، 15 هزار شهید استان فارس و همگی در پرتو آموخته‌های قرآن، حیات طیبه الهی وهدایت الهی به این جایگاه و قله رسیده‌اند و به ما هم پیام می‌دهند و باید پیام شهیدان را بشنویم آنان ما را به تعالی می‌خوانند و به ما می‌گویند، ما به وصال رسیده‌ایم، شما هم همین مسیر را طی کنید و به این جایگاه برسید.

وی تصریح کرد: پیام 15 هزار شهید این خطه آن است که ما هم راه نورانی را طی کردیم شما هم اگر می‌خواهید به سعادت دنیا و آخرت برسید، راه همین است. راهیان نور هستیم و اگر می‌خواهید راهی نور شوید، در مسیری حرکت کنید که زندگیتان نورانیت داشته باشد.

رئیسی بیان کرد: داشتن انگیزه و بینش و دانش و مسیر الهی هیچ منافاتی با رفاه اجتماعی و برخورداری از امکانات اجتماعی ندارد، آنچه فریاد همه انبیا بوده است و قرآن کریم هم همین می‌فرماید اقامه قسط است. آنکه اقامه قسط می‌کند انسان است. زندگی برخوردار از عدالت می‌تواند مسیر سعادت را به انسان بنمایاند.

وی با بیان اینکه آنچه امروز به عنوان نظام اسلامی دنبال آن هستیم و به عنوان محوری‌ترین نکته بیانیه گام دوم به ما می‌آموزدآن است که حرکت گام دوم در جبران عقب‌ماندگی‌‌ها باشد، گفت: یکی از این عقب‌ماندگی‌ها مسئله اجرای عدالت است.  

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه آنچه در کنار این توسعه یافتگی ضروری است این است که عدالت اجتماعی بر تمام توسعه ها سایه افکند و توسعه در سایه اجرای عدالت باشد، افزود: ما بر اساس آمایش سرزمینی و مطالعات واقعی ببینیم جای جای استان فارس چه نیازمندی‌ها و برخورداری‌هایی دارد و به میزان هر کدام متناسب با آنان اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: محور حرکت دولت سیزدهم با حمایت مردم و با توکل به حضرت حق، اجرای عدالت خواهد بود و حرکت دولت در جهت اجرای قانون، شناخت کاستی‌ها و کمبودها و محرومیت‌ها و جبران آن‌هاست.

رئیسی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان فارس ظرفیت‌های بسیاری دارد و قطب مسائل مختلفی است، گفت: این خطه با بودن سرمایه عظیم انسانی به ویژه جوانان برومند و تحصیلکرده نباید مشکل بیکاری داشته باشد. ایجاد اشتغال از حقوق مردم و از وظایف و تکالیف دولت است.

وی تأکید کرد: دولت باید پیگیری کند و زمینه‌های اشتغال برای همه به ویژه جوانان تحصیلکرده فراهم کند و مسئولان استان هم همت کرده و سهمی در ایجاد اشتغال باشد. همه بخش‌ها در ایجاد اشتغال سهم دارند همه بخش‌های دولت و حکومت باید حس ایجاد اشتغال پیدا کنند.

رئیسی با بیان اینکه مشکلی که امروز خانواده‌ها به خصوص خانواده‌های کم درآمد دارند، مسئله معیشت است، افزود: اولویت اول دولت مسئله مبارزه با ویروس منحوس کروناست که امروز با گسترش واکسیناسیون تا حدودی این نگرانی رفع شده است ولی باز هم باید نگران باشیم که موج جدیدی نیاید. باز هم واکسن خواهد آمد به نحوی که جامعه صیانت شود در مقابل این ویروس منحوس.

وی، گام دوم دولت را مسئله معیشت و کنترل تورم وگرانی‌ها و رونق دادن به کسب و کار مردم اعلام کرد و گفت: با همت جوانان و اساتید دانشگاه و معلمان وضعیت برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها فراهم شود که بحمد الهی زمینه آن فراهم شده است و دانشگاه ها و مدارس بازگشایی شده و خواهد شد و به ویژه کسب و کارها آغاز خواهند شد.

وی با یادآوری اینکه در ایام شیوع کرونا برخی از کسب و کارها تعطیل شده بود، گفت: با کنترل کرونا موضوع کسب و کارها رونق پیدا خواهد کرد البته مردم هم باید یاری دهند.

رئیسی، مسئله بسیار مهم دیگر را رونق تولید و رفع موانع و پشتیبانی از تولید برشمرد و افزود: فارس یکی از استان‌های بزرگی است که در تولید نقش دارد و لازم است که استاندار حتماً زمینه کارهای خانگی را به خصوص برای بازار عرضه فراهم کند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دست دلالان را در این قضیه قطع خواهیم کرد، گفت: به دنبال این هستیم که دولت بتواند در مسیر تأمین و تولید کالا نقش خود را ایفا کند آن هم با حضور مردم، اصناف و تولیدکنندگان چون دولت ما مردمی است و در این قضیه مشارکت مردم را همراه خود داریم و در تمام برنامه‌ها با مردم پیش خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه برنامه دولت همراهی مردم در تمام امور است، برخی از اقدامات انجام شده توسط مردم را در حوزه‌های مختلف برشمرد و گفت: فارس یکی از قطب‌های گردشگری سلامت است و باید کار پزشکی در این استان برنامه‌ریزی شود.

رئیسی تأکید کرد: باید بتوانیم ظرفیت‌های عظیم استان فارس را با کمک مردم و مسئولان تقویت و احیا شوند و مشکل بیکاری و به خصوص مشکل مسکن در این استان حل شود.

وی با بیان اینکه ما حامی مردم هستیم تا مشکل مسکن که دغدغه اصلی مردم برطرف شود، گفت: گاهی مطرح می‌کنند سفرهای استانی هزینه‌هایی داشته باشد پاسخ این است که اگر به استانها سر نزنیم و مشکلات بخشهای مختلف آن را از نزدیک نبینیم، چگونه این مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مدیر در میدان می‌تواند کار انجام دهد، گفت: ما مصمم هستیم که در میان مردم حضور پیدا کرده و رفع مشکلات را در همین حضور می‌بینیم.

انتهای پیام
captcha