کتاب چهلستون در حوزه سواد مالی رونمایی شد
کد خبر: 4004422
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

کتاب چهلستون در حوزه سواد مالی رونمایی شد

کتاب چهلستون با محوریت بررسی ریشه‌های سواد مالی با حضور دکتر مظفری، قائم‌مقام معاونت صدای سازمان صدا و سیما و کوچک‌زاده، مدیر رادیو گفت‌وگو در آکادمی هوش مالی رونمایی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آکادمی هوش مالی، برنامه رادیویی چهلستون در چهل قسمت با همکاری آکادمی هوش مالی و رادیو گفت‌وگو تهیه و پخش شد. این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و متخصصان رشته‌های گوناگون به بررسی ریشه‌های سواد مالی می‌پرداخت. به منظور ترویج هر چه بیشتر مباحث مطرح‌شده، چکیده این برنامه گفت‌وگو محور در قالب کتاب چهلستون توسط آکادمی هوش مالی تهیه و تنظیم و به وسیله انتشارات قدیانی منتشر شد. این کتاب با حضور مظفری، قائم‌مقام معاونت صدای سازمان صدا و سیما، کوچک‌زاده مدیر رادیو گفت‌وگو، خیامی، عضو هیئت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع)، جلالی برنامه‌ساز رادیو و تلوزیون، افراسیابی، معاون امور محتوایی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، رسولی‌زاده، کارآفرین برتر ملی و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت و نادر قدیانی، مدیر انتشارات قدیانی رونمایی شد.

مظفری، قائم‌مقام معاونت صدای رسانه ملی در این مراسم گفت: آموزش و ترویج سبک زندگی مالی و اقتصادی ایرانی و اسلامی در صدا و سیما از جمله وظایف مهم این سازمان است که برای تحقق این امر لازم است انگاره‌سازی صورت‌گیرد.

وی افزود: باتوجه به فعالیت‌های گسترده آکادمی هوش مالی در حوزه سواد مالی در کشور، با همکاری معاونت صدا جمهوری اسلامی می‌توان برنامه‌های مشترک متعددی طراحی و اجرا کرد.

قائم‌مقام معاونت صدای سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: همچنین ما در معاونت صدا آمادگی داریم طرح جامع مشترکی با آکادمی هوش مالی تدوین کنیم تا بتوانیم در بلندمدت و میان‌مدت به آموزش سواد مالی به اقشار مختلف جامعه کمک کنیم.

مظفری افزود: وظیفه امروز رسانه اصلاح مفاهیم غلط است که این موضوع در صدا و سیمای جمهوری اسلامی مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم بیش از پیش به این موضوع توجه شود.

مریم جلالی، برنامه‌ساز رادیو و تلوزیون نیز در این مراسم گفت: در جامعه نباید از نقش زنان مولد غافل شویم چرا که زنان در ایجاد رفتار‌های درست مالی نقش بسیار موثری دارند.

وی اظهار کرد: توجه ویژه آکادمی هوش مالی به آموزش و ترویج سواد مالی میان جامعه زنان و خانواده، کیفیت و سرعت توسعه سواد مالی را دوچندان خواهد کرد.

علی رسولی‌زاده، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت نیز در این مراسم گفت: افزایش توانمندی مردم در مدیریت مالی شخصی، نیازمند دو مؤلفه آگاهی و دسترسی به ابزار است. آکادمی هوش مالی، ذیل شرکت دانش بنیان پارت، مأموریت نخست، یعنی افزایش سواد مالی جامعه را دنبال می‌کند و تهیه برنامه‌هایی با همکاری صدا و سیما از جمله این اقدامات است.

این کارآفرین برتر ملی اظهار کرد: شرکت دانش‌بنیان پارت با ایجاد سامانه‌هایی، چون سیگنال، مرآت، رسام و ... دسترسی مردم به ابزار‌های مالی را توسعه می‌بخشد، به صورتی که کنون ۸ میلیون کاربر یکتا از این خدمات که بر مبنای هوش مصنوعی ارائه می‌شود، استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت تاکید کرد: به منظور توسعه زیرساخت‌ها و سامانه‌های متنوع مالی که بتواند نیاز مردم را در ابعاد مختلف مرتفع سازد، پارت با دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه‌های تهران، علم و صنعت، صنعتی شریف و فردوسی مشهد در تعامل است و فعالیت‌های گسترده آموزشی و پژوهشی در حال اجراست.

نادر قدیانی، مؤسس و مدیر انتشارات قدیانی در مراسم رونمایی از کتاب چهلستون گفت: موضوع سواد مالی از جمله موضوعات بسیار مهم و ضروری کشور است که آکادمی هوش مالی باید با قدرت به حرکت خود در آموزش و گسترش این امر ادامه دهد؛ چرا که همان‌طور که تجربه انتشارات قدیانی در مدت چنددهه فعالیت خود نشان داده، در ابتدای امر، کار‌های جدید با انتقاد‌ها و مقاومت‌های زیادی روبه‌رو می‌شوند، اما باید با قدرت، مسیر درست انتخاب‌شده را طی کرد.

کمیل رودی، مدیر آکادمی هوش مالی نیز در این مراسم گفت: نهضت سواد مالی نیازمند همکاری نهاد‌های مختلف است. در این میان رسانه، با زبان تخصصی و مؤثر خود می‌تواند مردم را مفهوم و ضرورت سواد مالی آشنا کند و توجه جامعه را به این نیاز جلب کند.

وی اظهلر کرد: تهیه یک برنامه مفصل در چهل قسمت و با حضور صاحب‌نظران مختلف امری دشوار بود که با همکاری رادیو گفت‌وگو انجام پذیرفت که نویدبخش تهیه برنامه‌های اثربخش دیگر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha