خیرخواهی از جنس تلاش برای ازدواج جوانان مناطق محروم + فیلم
کد خبر: 4004180
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۶
گروه جهادی «وصال» دنبال می‌کند؛

خیرخواهی از جنس تلاش برای ازدواج جوانان مناطق محروم + فیلم

گروه جهادی وصال شهرستان صحنه یکی از گروه‌های فعال در زمینه ازدواج جوانان در مناطق کم‌برخوردار استان کرمانشاه است.

ارسال نشود/////«وصالی‌ها» و تلاش برای ازدواج جوانان محروم / اشک شوق عروسی که پس از دو سال به خانه بخت رفت + فیلمبه گزارش ایکنا، با آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور و نیز توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت در مسیر کمک مؤمنانه و مواسات، گروه‌های جهادی کشور نیز به تبعیت از سازمان بسیج سازندگی وارد این مسیر شده و خدمات فراوانی را به محرومان و نیازمندان جامعه داشته‌اند.

گروه جهادی وصال شهرستان صحنه استان کرمانشاه از جمله گروه‌های جهادی است که طی مدت چهار سال فعالیت خود تلاش کرده است تا علاوه بر خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان در بخش‌های مختلف عمرانی و ...، زمینه را برای ازدواج جوانان محروم استان فراهم کند که در این مسیر به موفقیت‌های فراوانی نیز دست یافته است.

مرتضی کریمی، مدیر گروه جهادی وصال کرمانشاه در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با چگونگی راه‌اندازی و فعالیت‌های این گروه جهادی اظهار کرد: گروه جهادی وصال شهرستان صحنه استان کرمانشاه فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده و هم‌اکنون نیز با ۸۲ عضو مشغول خدمت‌رسانی به مردم محروم و نیازمند است.

وی با بیان اینکه اعضای گروه از اقشار مختلفی همچون دانشجویان، جوانان مسجدی، معتمدان محل، مهندسان کشاورزی و عمران، پزشکان، بنایان، جوشکاران، گچ‌کاران و ... هستند، گفت: پس از شهادت حججی و مشاهده تصاویر مربوط به اردوهای جهادی این شهید بزرگوار، متوجه شدیم که گروه‌های جهادی برای کمک به مردم محروم در قالب بسیج سازندگی و مردمی فعالیت می‌کنند که همین مسئله سرآغازی برای تشکیل گروه جهادی وصال بود.

کریمی با اشاره به خدمات مختلف گروه جهادی وصال تصریح کرد: حضور در مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب و برپایی آشپزخانه و طبخ غذا و توزیع در مناطق زلزله‌زده، جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مسجد امام حسین(ع) شهرستان و ارسال ۳۳ کامیون و نیسان به این مناطق، حضور ۱۲ روزه در زمان وقوع سیل لرستان و برپایی آشپزخانه و طبخ غذا با همکاری آستان قدس رضوی برای سیل‌زدگان و احداث خانه عالم مسجد امام حسین(ع) شهرستان صحنه با حمایت بسیج دانشجویی استان کرمانشاه از جمله فعالیت‌های این گروه جهادی بوده است.

مدیر گروه جهادی وصال کرمانشاه ادامه داد: مرمت و بازسازی مسجد حضرت ولی عصر(ع) روستای عمارت شهرستان صحنه با حمایت بسیج دانشجویی، احداث یک باب خانه در روستای ازندریان بخش جوکار همدان با حمایت خیریه پنجره استان قم، احداث یک باب خانه در روستای سیاچقا شهرستان صحنه برای ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با حمایت مردم و بسیج سازندگی سپاه صحنه و عایق‌کاری و ایزوگام ۱۶ سرپناه مناطق محروم روستایی و حاشیه شهرستان صحنه استان کرمانشاه با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کرمانشاه از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی وصال طی سال‌های اخیر است.

وی افزود: همچنین توزیع یک هزار کیف و لوازم‌التحریر در میان دانش‌آموزان بی‌سرپرست و بد سرپرست در آغاز هر سال تحصیلی، طبخ و توزیع 600 پرس غذا برای اطعام محرومان در اعیاد غدیر هر سال، اعطای هشت جهیزیه کامل به زوج‌های جوان مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه، برپایی موکب احسان‌الحسین در پایانه مرزی خسروی استان کرمانشاه و طبخ و توزیع روزانه پنج هزار پرس غذای گرم در میان زائران و اسکان و خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی با حمایت مالی بنیاد احسان ستاد اجرایی و توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی کمک‌های مؤمنانه در میان محرومان در ایام شروع بیماری منحوس کرونا، دیگر فعالیت‌های این گروه جهادی طی ایام مختلف را تشکیل می‌دهد.

کریمی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های قرآن، احکام و هنر در روستاهای محروم، برگزاری اردوی پزشکی در روستاهای شهرستان صحنه، توزیع شش هزار ماسک و مواد ضدعفونی در محلات و روستاهای محروم، محلول‌پاشی بیمارستان دکتر معاون، محلات، روستاها، مساجد، باشگاه‌های ورزشی، پمپ بنزین‌ها و توزیع مواد ضدعفونی در بخش‌های مرکزی و دینور شهرستان صحنه، توزیع سه هزار افطاری در میان خانواده‌های کم‌برخوردار شامل غذای گرم، شیر و کیک و زولبیا و خرما با حمایت مالی بنیاد علوی و توزیع البسه، میوه و آجیل شب عید در میان نیازمندان طی چهار سال گذشته از جمله فعالیت‌های مختلف گروه جهادی وصال در این ایام است.

ارسال نشود/////«وصالی‌ها» و تلاش برای ازدواج جوانان محروم / اشک شوق عروسی که پس از دو سال به خانه بخت رفت + فیلم

مدیر گروه جهادی وصال کرمانشاه افزود: همچنین، تأمین نان رایگان برای ۲۰ محله حاشیه‌نشین و روستاهای مختلف شهرستان صحنه،‌ توزیع سالانه یک هزار بسته میوه شب یلدا در میان محرومان، مرمت مزار شهدای گمنام شهرستان صحنه و خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران ایلام نیز از دیگر فعالیت‌های این گروه جهادی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به نحوه همکاری مسئولان شهرستانی و استانی با این گروه جهادی اظهار کرد: مسئولان جوان و انقلابی استان همچون فرماندهی سپاه استان کرمانشاه، مسئولان بسیج سازندگی استان، فرماندهی سپاه ناحیه صحنه، فرماندهی لشکر ۲۹ نبی اکرم(ص) به‌ویژه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان کرمانشاه، نمایندگی آستان قدس رضوی و نمایندگی بنیاد علوی استان همکاری و حمایت خوبی از برنامه‌های گروه داشته‌اند.

کریمی بیان کرد: البته چنانچه مسئولان حمایت‌های لازم از گروه‌های جهادی فعال و توانمند را داشته باشند، خدمت‌رسانی به مردم روستاهای محروم و حاشیه شهرستان‌ها با توجه به ظرفیت این گروه‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود و آسیب‌های اجتماعی مناطق محروم نیز کمتر خواهد شد. طی سال‌های گذشته حمایت خیّران مردمی از گروه‌های جهادی در حد قابل قبول و خوبی بود، اما در حال حاضر و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، حمایت‌های مردمی کاهش پیدا کرده است. مسئولان دستگاه‌های دولتی اگر از ظرفیت‌ فراوان گروه‌های جهادی حمایت کنند، خدمت‌رسانی به مردم محروم نیز پررنگ‌تر خواهد شد.

مدیر گروه جهادی وصال کرمانشاه با اشاره به اینکه اغلب فعالیت‌های این گروه جهادی در بخش عمران صورت می‌گیرد، تصریح کرد: چنانچه مسئولان از نزدیک با فضا و مشکلات مناطق محروم آشنا شوند، همکاری ایشان با گروه‌های جهادی نیز بیشتر خواهد بود. جهادگران بسیجی برای زدودن غبار محرومیت از مناطق کم‌برخوردار کشور به‌ویژه استان‌های کم‌برخوردار، نیازمند حمایت‌های معنوی و مالی مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور هستند.

وی با بیان اینکه مهمترین برنامه گروه جهادی وصال، ازدواج جوانان مناطق کم‌برخوردار استان کرمانشاه است، افزود: با توجه به لزوم اهمیت ایجاد شرایط اسلامی و ایرانی در امر ازدواج جوانان، مسئولان باید در امر ازدواج قدم بردارند تا شرایط برای ازدواج آسان جوانان فراهم شود. مدیران باید از ظرفیت‌های مردمی جوانان انقلابی مؤمن و باانگیزه گروه‌های جهادی بسیجی توانمند در عرصه‌های گوناگون استفاده کنند و با واگذاری فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی به گروه‌های جهادی در مناطق کم‌برخوردار، موجبات شکوفایی این مناطق را فراهم کنند.

کریمی در پایان سخنان خود به ذکر خاطره‌ای از فعالیت‌های گروه جهادی وصال پرداخت و اظهار کرد: به یاد دارم که روزی برای توزیع موادغذایی به یکی از روستاهای شهرستان صحنه استان کرمانشاه رفته بودیم. سرپرست یکی از خانواده‌های محروم زمانی که مواد غذایی را از ما تحویل گرفت، درخواستی از اعضای گروه داشت که به جای این مواد غذایی، یک عدد جارو برقی دسته دوم برایم تهیه کنید. وقتی دلیل این مسئله را از وی پرسیدیم، عنوان کرد که مدت دو سال است دخترم به عقد همسرش درآمده و من قول خرید یک جارو برقی را به او دادم. اگر شما بتوانید جارو برقی را برای ما تهیه کنید، دخترم زندگی خود را با همسرش آغاز خواهد کرد. این مسئله را با یکی از خیّران گمنام قمی در میان گذاشتیم و ایشان پس از گذشت ۱۰ روز، یک جهیزیه کامل به ارزش ۳۰ میلیون تومان را برای این زوج جوان ارسال کرد. اشک شوق این دختر و عروس جوان در آغوش مادر در زمان تحویل جهیزیه هیچ‌گاه از خاطر ما نمی‌رود و آن لحظات، بهترین دقایق عمر ما بود.

انتهای پیام
captcha