افزایش 10 درصدی پرداخت زکات در آذربایجان غربی
کد خبر: 4004005
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷

افزایش 10 درصدی پرداخت زکات در آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری، 54 میلیارد تومان زکات پرداختی توسط مردم مومن آذربایجان‌غربی به ثبت رسیده که این رقم در مقایسه با مدت‌ زمان مشابه سال گذشته، 10 درصد رشد داشته است.

افزایش 10 درصدی پرداخت زکات در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی، 19 مهر، در جلسه شورای زکات استان که با حضور اعضای این شورا به ریاست حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری، 54 میلیارد تومان زکات پرداختی توسط مردم مومن آذربایجان‌غربی به ثبت رسیده که این رقم در مقایسه با مدت‌ زمان مشابه سال گذشته، 10 درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این میزان زکات ثبت شده، 11 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات واجب، 21 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات فطره و کفارات و 21 میلیارد تومان نیز به صورت زکات مستحب پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی ادامه داد: هم‌اکنون از دو هزار روستای دارای ظرفیت در استان، یک‌هزار و 450 روستا دارای شورای زکات روستایی بوده و باید برای سایر روستاهای فاقد شورای زکات نیز اقدام شود.

وی بیان کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری ارومیه با 11 میلیارد و 600 میلیون تومان، مهاباد با هفت میلیارد و 800 میلیارد تومان و میاندوآب با پنج میلیارد و 900 میلیون تومان زکات پرداختی در استان پیشرو بوده‌اند.

سهندی اظهار کرد: 81 درصد از زکات جمع‌آوری شده در امور فقرا و نیازمندان و 19 درصد نیز در راستای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شده است.

 

انتهای پیام
captcha