آموزش ۳ تا ۶ ماهه طلاب برای امام جماعت شدن
کد خبر: 4003995
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

آموزش ۳ تا ۶ ماهه طلاب برای امام جماعت شدن

دبیر ستاد راهبری مساجد حوزه‌های علمیه با بیان اینکه دوره آموزشی طلاب برای امام جماعتی، ۳ تا ۶ ماه طول خواهد کشید، گفت: اولین مرحله استعدادیابی است، سپس آموزش‌های کلی و تخصصی ارائه می‌شود و در نهایت هم داوطلبان کارآموزی دارند.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی مسلمی‌فر، دبیر ستاد راهبری مساجد در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با اشاره به ضرورت و نیاز راه‌اندازی این مجموعه در حوزه علمیه اظهار کرد: باتوجه به اینکه محور فعالیت مساجد، امامان جماعت هستند و این افراد فرزند حوزه محسوب می‌شوند، یکی از رسالت‌های حوزه تربیت و توانسمندسازی امامان جماعت موجود و همچنین طلاب علاقه‌مند به این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه حوزه تصدی‌گری در مساجد کشور را ندارد گفت: تربیت، آموزش و پشتیبانی امامان جماعت وظیفه ذاتی حوزه‌های علمیه است. برای تحقق این امر ستاد با ارگان‌های مختلف و مسئول در این حوزه تعامل خواهد داشت.

مسلمی‌فر با اشاره به اینکه بنا داریم ظرفیت‌شناسی از ارگان‌های فعال در این حوزه داشته باشیم تا هم‌افزایی کنیم گفت: ارتقای سطح علمی امامان جماعت موجود در دستور کار است و ان شاءالله طلاب جوان علاقه‌مند را نیز که در حال تحصیل در حوزه هستند برای فعالیت به عنوان امام جماعت تربیت خواهیم کرد.

دبیر ستاد راهبری مساجد در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه سامانه جامع امامان جماعت طراحی شده و به زودی رونمایی خواهد شد گفت: امامان جماعت موجود و طلاب علاقه‌مند می‌توانند از طریق این سامانه در دوره‌های آموزشی تعبیه شده شرکت کنند تا در نهایت گواهی‌های لازم را دریافت کنند.

وی ادامه داد: آموزش در این حوزه دارای چندین بخش است که اولین مرحله آن استعدادیابی است. این دوره‌ها شامل آموزش کلی و آموزش‌های تخصصی است که شامل ارتباط با محله و کارهای قابل انجام در این حوزه است. همچنین در پایان این آموزش‌ها طلاب باید یک دوره کارآموزی را در یک مساجد فعال طی کنند.

مسلمی‌فر با بیان اینکه این دوره آموزشی بسته به ظرفیت طلاب، ۳ تا ۶ ماه طول خواهد کشید تصریح کرد: در مرحله بعدی ستاد سامانه اعزام به مساجد را ایجاد خواهد کرد تا مساجدی که امام جماعت نیاز دارند در این سامانه درخواست ثبت کنند. ستاد به این مساجد در قالب مبلغ طلاب آموزش دیده را معرفی خواهد کرد که در نهایت برای انتصاب به عنوان امام جماعت باید روند اداری مورد نظر در هر استان را طی کنند.

انتهای پیام
captcha