روش‌های پرداخت غیرحضوری زکات توسعه یابد
کد خبر: 4003954
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

روش‌های پرداخت غیرحضوری زکات توسعه یابد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسئله پرداخت زکات باید تسهیل شده و روش‌های پرداخت‌ الکترونیک آن توسط سازمان‌ها و بانک‌ها ایجاد شود تا این امر به راحتی انجام گیرد.

پرداخت زکات باید برای کشاورزان تسهیل شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه، 19 مهر، در جلسه استانی شورای زکات آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: مسئله پرداخت زکات باید تسهیل شده و روش‌های پرداخت‌ الکترونیک آن توسط سازمان‌ها و بانک‌ها ایجاد شود تا این امر به راحتی انجام گیرد.

وی ادامه داد: مسئولین جهاد کشاورزی و دبیرخانه زکات باید پیگیر تحویل و پرداخت زکات کشاورزان در زمان تحویل محصولات کشاورزی باشند. 

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید وظیفه ذاتی خود در خصوص تبلیغ و ترویج واجبات دینی به‌ویژه زکات را به خوبی انجام دهد. 

وی ادامه داد: روحانیون مستقر در روستاها توجه ویژه‌ای به امر تبلیغ زکات داشته و به بیان اهمیت موضوعاتی مانند نماز، زکات و روزه در بین اهالی بپردازند.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: صدا و سیما و مراکز فرهنگی و رسانه‌ای در خصوص تبلیغ پرداخت زکات اقدام جدی و جهادی داشته باشند چرا که در خصوص زکات و ترویج آن در مناطق روستایی اقدامات صدا و سیما بسیار مهم و حائز اهمیت است که باید تقویت شود.

وی گفت: سازمان صدا و سیمای مهاباد می‌تواند با تولید برنامه‌های مستند و کوتاه برای تبلیغ احکام و پرداخت زکات در میان اهل سنت نقش موثری ایفا کرده و حضور مدیران ارشد در جلسات شورای زکات استان ضروری است و بی‌توجهی به جلسات قابل‌ قبول نیست.

 

انتهای پیام
captcha