ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی در روستا‌های آذربایجان شرقی
کد خبر: 4002878
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی در روستا‌های آذربایجان شرقی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۱۵ هزار فرصت شغلی برای افراد جویای کار در روستا‌های استان ایجاد شده است، گفت: این تعداد شغل از طریق پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با حمایت از ۴ هزار و ۵۰۰ طرح ایجاد شده است.

ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی در روستا‌های آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مصباح ربانی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در استان، امروز، 14 مهرماه، در بازدید از چندین طرح اشتغالزایی در مراغه، با بیان اینکه ۱۵ هزار فرصت شغلی برای افراد جویای کار در روستا‌های استان ایجاد شده است، گفت: این تعداد شغل از طریق پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با حمایت از ۴ هزار و ۵۰۰ طرح ایجاد شده است.

وی گفت: تسهیلات اشتغال بنیاد برکت در روستا‌های ۱۵ شهر استان با هدف حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و کاهش مهاجرت از روستا‌ها پرداخت می‌شود.

ربانی، اضافه کرد: پرداخت این تسهیلات ازسال ۹۸ در روستا‌های شرق، جنوب و شمال استان آغاز شده و سال آینده در روستا‌های شهر‌های باقی مانده نیز ادامه خواد داشت.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در آذربایجان‌شرقی افزود: تسهیلات برکت در بخش‌های کشاورزی، صنایع دستی، دامداری، صنعت و خدمات پرداخت می‌شود و اشتغال غیر مسقیم این تسهیلات با سود کم در روستا‌های استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: در مراغه برای ۷۰۰ طرح تسهیلات پرداخت شده و برای ۳۰۰ طرح نیز امسال تسهیلات پرداخت می‌شود.

ربانی افزود: در آذربایجان‌شرقی علاوه بر روستا‌ها ۱۷ شرکت در قالب توانمند سازی تحت حمایت تسهیلات اشتغال بنیاد برکت است.

انتهای پیام
captcha