شورای فقهی عراق خواهان مشارکت مسئولانه مردم در انتخابات این کشور شد
کد خبر: 4001527
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

شورای فقهی عراق خواهان مشارکت مسئولانه مردم در انتخابات این کشور شد

شورای فقهی عراق متشکل از علما و مفتیان بزرگ این کشور خواستار مشارکت فعال مردم در انتخابات آینده شد و تصریح کرد که بی‌تفاوتی در این زمینه منجر به تشدید فساد و بی‌عدالتی خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عراق، این مجمع با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرده که انتخابات حقی است که به‌موجب قانون اساسی عراق به شهروندان این کشور تعلق گرفته است و چشم‌پوشی از این حق و عدم استفاده مسئولانه از آن  منجر به انحرافاتی از قبیل فساد می‌شود که با شریعت اسلام در تناقض است. چراکه این شریعت برای اصلاح زندگی انسان در ابعاد مختلفی از جمله بعد مالی وضع شده است.

در ادامه افزوده شده است که بی‌میلی به شرکت در انتخابات و عدم انتخاب گزینه اصلح در واقع تصدیقی بر ظلم، بی‌عدالتی و فساد است و منجر به تشدید و گسترش آن نیز خواهد شد.

این مجمع تصریح کرده است که انتخابات ابزاری برای تغییر و اصلاح در اختیار مردم گذاشته است و مستلزم مشارکت فعال و حمایت از نامزدی است که در سخنان خود صادق، در قبال کشور خود غیور و همچنین در انجام مسئولیت‌های خود وفادار است و در راستای کسب حقوق مشروع افرادی می‌کوشد که به او رأی داده‌اند.  

در پایان نیز تصریح شده است که داشتن کارت شرکت در انتخابات، تضمین می‌کند که از این کارت سوءاستفاده نمی‌شود و از حق دارنده آن فارغ از موضع سیاسی وی محافظت می‌کند و همچنین بر عدم سوءاستفاده از این کارت و عدم غفلت از آن تأکید شده است.

انتهای پیام
captcha