پیروزی جبهه مقاومت حاصل تاسی به فرهنگ حسینی است
کد خبر: 4000655
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

پیروزی جبهه مقاومت حاصل تاسی به فرهنگ حسینی است

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد که تفکر استکبار و داعش در جوامع اسلامی به خاطر تأسی محور مقاومت از فرهنگ امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) راه به جایی نبرده و همواره محکوم و شکست خورده است.

اربعین؛ الگوی عملی برای صلح جهانی است

حجت‌الاسلام رسول برگی، مدرس حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه اربعین؛ الگوی عملی برای صلح جهانی است گفت: به فرموده مقام معظم رهبری اربعین جهانی شد و جهانی تر هم خواهد شد؛ این خون حسین بن علی (ع) است که بعد از 1400 سال دارد، می جوشد و روز به روز تازه‌تر و زنده‌تر می‌شود.

وی در خصوص برکات زیارت اربعین و همچنین پیاده‌روی این روز عظیم، اظهار می‌کند: اربعین شناساندن حضرت سیدالشهدا برای همه عالم است؛ در طول تاریخ بسیاری از گروه‌ها و افراد خواستند در مقابل جریان عاشورا بایستند و نگذارند مکتب عاشورا به سایر نقاط گسترش یابد، اما نه تنها موفق نشدند بلکه نام امام حسین(ع) و قیام ایشان روزبه روز در همه دنیا گسترده‌تر می‌شود.

برگی، با بیان اینکه بر اساس روایات زیادی، هرکس برای پیاده‌روی اربعین قدمی بردارد یک حسنه برای وی نوشته می‌شود، می‌افزاید: امام صادق(ع) فرمودند با هر قدم در روز اربعین یک سیئه پاک و یک حسنه برای فرد نوشته می‌شود و یک درجه بالاتر می‌رود و این روایت در بحارالانوار ذکر شده‌است.

این مدرس حوزه و دانشگاه، درباره اعمال روز اربعین می‌گوید: شرکت در مجالس اباعبدالله الحسین، برگزاری هرچه عظیم‌تر مراسم عزاداری در این روز همانند روز عاشورا، خواندن زیارت اربعین در مساجد و تکایا به صورت گروهی و برپایی موکب از جمله کارهایی است که می‌توان انجام داد تا مردم متوجه اربعین و عظمت آن شوند.

وی همچنین بر تبیین اهداف امام حسین(ع) تاکید می‌کند و متذکر می‌شود: مهم‌ترین وظیفه ما این است که یزید و شمر زمان را بشناسیم و دارای بصیرت کافی باشیم.

برگی افزود: تمام دشمنی‌های استکبار و داعش، تفکری که دنیای غرب و صهیونیسم آن را به وجود آورد، در جوامع اسلامی به برکت بینش اباعبدالله الحسین و تأسی محور مقاومت از فرهنگ امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) راه به جایی نبرده و همواره محکوم و شکست خورده است.

انتهای پیام
captcha