بازگشایی مجدد مدارس قرآنی در الجزایر
کد خبر: 4000323
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

بازگشایی مجدد مدارس قرآنی در الجزایر

وزارت امور دینی الجزایر مجوز بازگشایی مدارس قرآنی این کشور در روزهای جمعه را صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، در بیانیه وزارت امور دینی الجزایر آمده است: در چارچوب هماهنگی و همکاری مشترک میان انجمن فتوای این وزارتخانه و انجمن علمی بررسی ویروس کرونا، نشستی به منظور بحث و بررسی درباره مسائل مربوط به فعالیت‌های مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونا برگزار شد.
 
در ادامه بیانیه در خصوص نتایج این نشست آمده است: این نشست به نتایجی دست یافت که به شرح زیر است:
1- بازگشت تدریجی به کلاس‌های درس روز جمعه، با بهره‌گیری از حضور نمازگزاران قبل از خطبه‌های نماز جمعه؛ که سخنرانی‌های کوتاه کمتر از 10 دقیقه پیش از خطبه‌ها انجام شود.
2- امامان جماعت مساجد می‌توانند کمی پیش از نماز عشا در روزهای دوشنبه و پنجشنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌های درس مسجد را 10 دقیقه پیش از اذان عشاء و 5 دقیقه پس از نماز برگزار کنند.
3- امامان جماعت و خطیبان جمعه در دروس روزهای جمعه مردم را به کارهای سودمند برای دین و دنیا ترغیب کرده و بر احترام به انجام پروتکل‌های بهداشتی و اهمیت واکسیناسیون تأکید کنند.
4- قرآن‌ها به قفسه‌های قرآن باز می‌گردند تا نمازگزاران بتوانند در زمان حضور در مسجد قرآن کریم را قرائت کنند. در این راستا تدابیر بهداشتی باید به طور کامل رعایت شود و دستگاه‌های ضدعفونی در مقابل قفسه‌های قرآن قرار داده شود.
5- نوجوانان برای اقامه نماز و شرکت در کلاس‌های آموزش قرآن می‌توانند در مساجد حضور یابند، به شرط آنکه تدابیر بهداشتی برای حفظ سلامت این نوجوانان کاملاً رعایت شود.
6- آموزش در مدارس قرآنی و آموزشگاه‌های تربیت ائمه جماعت، طبق دیگر مؤسسات آموزشی، با اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته می‌شود.
7- پویش واکسیناسیون امامان جماعت و سخنرانان و اساتید قرآن و سایر کارکنان مساجد و بخش‌های امور دینی همچون سایر کارمندان ادارات مختلف ادامه می‌یابد.
انتهای پیام
captcha