بانک نیجریه‌ای برنده «جایزه جهانی مالی اسلامی» 2021 شد
کد خبر: 4000140
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

بانک نیجریه‌ای برنده «جایزه جهانی مالی اسلامی» 2021 شد

«جایز بانک» نیجریه از سوی کمیته انتخاب جایزه جهانی مالی اسلامی (Global Awards Financial Finance) به عنوان برترین بانک اسلامی در سال 2021 برگزیده شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اکونومیک کانفیدنشال، جایز بانک (Jaiz Bank)، بزرگترین بانک اسلامی نیجریه که برترین بانک بدون بهره این کشور به شمار می‌رود، از سوی بنیاد جایزه جهانی مالی اسلامی (GIFA) به عنوان بهترین بانک اسلامی 2021 در جهان برگزیده شد.


پروفسور همایون دار، رئیس این بنیاد با تبریک به جایز بانک گفت که پس از بحث و بررسی طولانی بر اساس شاخص‌های متعددی که در بررسی‌های GIFA گنجانده شده بود، این بانک از بین سه موسسه دیگر در گروه مربوطه به عنوان بهترین بانک انتخاب شد.

روش گزینش GIFA که جوایز و برندگان بر اساس آن انتخاب می‌شوند، دقیق‌ترین روش برای انتخاب بهترین‌ها در رده‌بندی جایزه مربوطه است.
 سه شاخصه در انتخاب برنده از سوی  GIFA در نظر گرفته شده است که شامل مسئولیت اجتماعی، پایبندی شرعی و تعهد به بانکداری و امور مالی اسلامی است.
طبق اعلام کمیته جوایز، جایز بانک توانست همه شاخصه‌های فوق را به بهترین نحو داشته باشد و این امر مبنای انتخاب آن به عنوان برنده قرار گرفت.
حسن عثمان، مدیر عامل جایز بانک از GIFA که بار دیگر این بانک را به عنوان پیشرفته‌ترین بانک اسلامی در جهان انتخاب کرد قدردانی کرد.
وی گفت: برنده شدن جایزه پیشرفته‌ترین بانک اسلامی برای دومین بار متوالی از سوی جایزه جهانی مالی اسلامی، تایید مجدد تلاش‌های ما در جهت بهبود مستمر فرایند خدمات رسانی به مشتریان است. ما واقعا از کمیته این جایزه قدردانی می‌کنیم که ما را شایسته دریافت جایزه دانست.
وی افزود: این امر به ما انرژی بیشتری می‌بخشد تا کارهای بیشتری انجام دهیم  زیرا می‌دانیم که جهان خدمات ما در توسعه امور مالی اسلامی را می‌بیند و از آن قدردانی می‌کند. مثل همیشه ما این جایزه را به خالق خود تقدیم می‌کنیم که با فضل او همه چیز کامل شده است. ما از مشارکت مشتریان وفادار، کارکنان متخصص، سهامداران متعهد و مدیران دلسوز خود قدردانی می‌کنیم.

جایز بانک که در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد، اولین بانک نیجریه است که براساس اصول شریعت اسلامی و بانکداری بدون ربا فعالیت می‌کند.

به تازگی جایز بانک ۲۵ میلیون دلار برای توسعه و حمایت از بخش خصوصی نیجریه از بانک توسعه اسلامی دریافت کرد. ایمان سجینای (Ayman Sejiny)، مدیر اجرایی بانک توسعه اسلامی در مورد این خط اعتباری گفت: این همکاری مستمر با جایز بانک به عنوان پیشگام بانکداری اسلامی در نیجریه، به دسترسی آسان بنگاه‌های کوچک و متوسط به منابع مالی مطابق با شریعت اسلامی منجر می‌شود. این در نهایت باعث خواهد شد که نیازهای مالی آنها را برآورده شده و همچنین به ادامه فعالیت مشاغل و حفظ مشاغل کمک کند.

انتهای پیام
captcha