بیانیه دولت عراق درباره نشست عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل
کد خبر: 4000079
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

بیانیه دولت عراق درباره نشست عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در اربیل

دولت عراق با صدور بیانیه‌ای، نشست اربیل با موضوع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را شدیداً محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، امروز شنبه دولت عراق امروز شنبه در بیانیه‌ای نشست اربیل با موضوع عادی‌سازی روابط با اسرائیل را شدیداً محکوم کرد.


در این بیانیه دولت عراق این نشست را غیرقانونی خواند و اعلام کرد: نشست روز جمعه در اربیل نماینده نظر عراقی‌ها نیست.

در ادامه بیانیه اشاره شده است که دولت عراق تأکید می‌کند که این نشست‌ها به نمایندگی از اهالی و ساکنان شهرهای عراق برگزار نمی‌شود اما برخی شخصیت‌ها سعی دارند این نشست‌ها را به نام ساکنان آن اعلام کنند درحالیکه این مواضع تنها مواضع حاضران در نشست مذکور بوده علاوه بر اینکه تلاشی برای به تشویش کشاندن وضعیت عمومی عراق و احیای جنجال فرقه‌ای نامطلوب در سایه آمادگی شهرهای عراق است برای ورود به انتخاباتی سالم، عادلانه و زودهنگام در انسجام با آرمان‌های ملت و پی‌ریزی مسیر ملی که دولت به حرکت در آن اهتمام دارد.

همچنین در این بیانیه آمده است: طرح مفهوم عادی‌سازی روابط با این رژیم از نظر قانون اساسی عراق، و از نظر سیاسی و حقوقی مردود است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت به وضوح موضع تاریخی ثابت عراق را در حمایت از آرمان به حق فلسطین و دفاع از حقوق مردم این کشور، که مهمترین آنها حق آنها برای ایجاد یک کشور مستقل به پایتختی قدس شریف است اعلام کرده است و هر نوع شهرک‌سازی، تجاوز و اشغالگری كه از سوی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین انجام می‌شود، محکوم می‌کند.

روز گذشته (جمعه) با مشارکت بیش از ۳۰۰ عراقی از جمله برخی از رؤسای عشایر، کنفرانسی در اقلیم کردستان عراق با حمایت یک سازمان آمریکایی برگزار شد.

این نشست از سوی اندیشکده «مرکز ارتباطات صلح» که مقر آن در نیویورک است و درباره عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی فعالیت می‌کند، برگزار شد.

انتهای پیام
captcha