هنر بهترین ابزار برای تبلیغ مضامین دینی و مذهبی است
کد خبر: 4000074
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳

هنر بهترین ابزار برای تبلیغ مضامین دینی و مذهبی است

آیین افتتاحیه سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی با حضور جمعی از هنرمندان در سالن شماره یک و دو خانه عکاسان و نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری عصر امروز سوم مهر برگزار شد.

هنر بهترین ابزار برای تبلیغ مضامین دینی و مذهبی استبه گزارش ایکنا، مهدی فریمانی، دبیر سوگواره هنر عاشورایی گفت: این سوگواره در چهار بخش پوستر، تصویرسازی، نقاشی خط و عکس برگزار می‌شود. نمایشگاه این دوره با توجه به شرایط کرونایی از کمیت کمتری نسبت به دوره‌های قبل بهره برده اما به لحاظ کیفی، آثار رشد مطلوبی داشته‌اند. در این نمایشگاه نزدیک به 180 عکس در چهار بخش به نمایش در خواهد آمد.
 
دبیر این سوگواره افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ عاشورا در هنر برگزار می شود چرا که معتقدیم زبان هنر بهترین ابزار برای تبلیغ مضامین دینی و مذهبی است، همچنین تولید آثار جدید در حوزه عاشورا دیگر دلیلی است که برای آن سوگواره برگزار می‌شود. در ضمن در عرصه هنر نیز نیاز است هر ساله کارهای جدید تولید شود تا نوآوری به رشد کیفی این تولیدات کمک کند.
 
این هنرمند ادامه داد: این سوگواره تنها محل نمایش آثار حاضر نیست بلکه قرار است بعد از برگزاری این سوگواره آثار مربوطه در سطح شهر نیز به نمایش درآید. نمایش آثار به صورت مجازی ابزاری دیگر برای بهتر دیده شدن آثار است که به صورت جدی پیگیری می‌شود. 
 
در ادامه مراسم استاد عبدالحمید قدیریان هنرمند نقاش نیز با بیان اینکه آثار مذهبی رشد کیفی محسوسی پیدا کردند، گفت: نمی‌توان کتمان کرد در حوزه تکنیکی، جوانان ما رشد محسوسی داشته‌اند. در همین نمایشگاه آثار به لحاظ معنایی رشد بسیار خوبی داشتند، زیرا نگاهشان به آموزه‌های دینی و عاشورایی به سطح خلاصه نشده است. 
 
وی به هنرمندان جوان توصیه کرد: همیشه یک مطلب را به جوانان گوشزد می‌کنم. آنهم اینکه به معرفت فعلی که در کارهایشان وجود دارد، بسنده نکنند. عاشورا لایه‌های پنهانی بسیاری دارد که هراندازه در آن بیشتر تمرکز کنید بیشتر متوجه این اقیانوس معنوی خواهید شد. 
 
وی اضافه کرد:  هنرمندان جدا از سواد حرفه‌ای باید آگاهی‌های دینی و مذهبی خود را بالا برند تا وقتی اثری خلق می‌کنند آن دانش به بهتر شدن کیفیت کارشان کمک کند. 
 
قدیریان در پاسخ به این سؤال که چرا نمایشگاه‌های مذهبی عموما با استقبال خوب مردم مواجه نمی‌شوند چنین توضیح داد: مهمترین دلیل را می‌توان به شیوع بیماری کرونا اختصاص داد. برای همین در یک یا دو سال اخیر مردم کمتر علاقه‌ای برای رفتن به نمایشگاه‌ها از خود نشان می‌دهند. دلیل دیگر مکان نامناسب است که باعث می‌شود مردم کمتر از این دست رویداد‌ها استقبال کنند. همچنین عدم تبلیغات خوب باعث شده مخاطبان چنین کارهایی از برگزاری سوگواره‌هایی نظیر هنر عاشورایی مطلع نباشند. 
انتهای پیام
captcha